» آخرین اخبار » گیلان » اتمام حجت بازرسی کل گیلان با دو دستگاه اجرایی استان درخصوص راه‌ها

اتمام حجت بازرسی کل گیلان با دو دستگاه اجرایی استان درخصوص راه‌ها

فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در راستای اجرای بند ج ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و به منظور مقابله با ترک فعل و انجام وظایف قانونی مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی استان، بازرسی کل گیلان به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان و شهرداری رشت تذکر جدی و هشدار قانونی داد.

براساس یافته‌های آماری بازرسی کل گیلان از مراجع ذی ربط، پیرامون مشکلات و معضلات ترافیکی و تصادفات شدید جاده‌ای در حدفاصل میدان گیل تا چهار راه شهر صنعتی رشت که منجر به فوت و یا جراحت شدید جاده‌ای هم‌میهنان شده، بازرسی کل گیلان براساس وظایف و تکالیف ذاتی خود ضمن تهیه گزارش هشداری و الزام به بهبود وضعیت کنونی این محور، فرصت یک ماهه جهت اصلاح و انجام اقدامات مؤثر برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در این نقاط حادثه خیز در حومه شهر رشت داد.

مسؤولیت عدم اجرای این وظیفه قانونی بر عهده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان و همچنین شهرداری رشت بوده و از مصادیق ترک فعل و رفتار مجرمانه تلقی می‌شود و هیچ عذری برای عدم اجرای این تکلیف قانونی از سوی این دو دستگاه پذیرفتنی نیست.

به گزارش فارس، چندی پیش سرهنگ طالبی، رئیس پلیس راهور گیلان اعلام کرده بود که ورودی شهر رشت از سمت تهران حد فاصل تقاطع شهر صنعتی تا میدان گیل به طول ۱۰ کیلومتر دارای بیشترین حوادث منجر به فوت در کل استان طی سال گذشته و امسال است.

گفته شده علی‌رغم‌‌ مکاتبات و پیگیری‌های مداوم پلیس راهور برای ایمن سازی، رفع نواقص هندسی و تجهیز این مسیر به امکانات کنترل الکترونیک ترافیک، تاکنون اقدام مؤثری از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.

پلیس راهور از شهروندان ساکن مرکز استان و مسافرینی که از داخل و یا خارج استان به سمت شهر رشت تردد می‌کنند خواسته بود تا از آنجا که محور جاده تهران از میدان گیل تا چهار راه کانال و بالعکس جزو معابر پر ریسک و پرخطر از نظر تصادفات رانندگی است، توجه کافی داشته باشند.

محور مواصلاتی حد فاصل میدان گیل تا شهر صنعتی رشت چندین سال است که به محدوده شهری رشت افزوده شده اما تا کنون نسبت به تغییر مبلمان ترافیکی آن از وضعیت جاده‌ای به شهری اقدامی صورت نگرفته و رانندگان در زمان تردد در این راه سرعت خود را متناسب با سرعت جاده در نظر می‌گیرند و این موضوع اصلی‌ترین علت بروز تصادفات رانندگی در این مسیر است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *