» دسته‌بندی نشده » تاکید سئول و آمریکا به بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات

تاکید سئول و آمریکا به بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات

فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با بیان اینکه واشنگتن و سئول بر ضرورت یک واکنش قوی به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی توافق کردند، بر باز بودن مسیر مذاکره با این کشور نیز تاکید داشتند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی برای مذاکراتی دو روزه و پس از آن به سئول رفت که کره شمالی یک نوع جدیدی از موشک را در سیزدهمین دور آزمایش‌های تسلیحاتی‌اش در سال جاری میلادی پرتاب کرد. کارشناسان می‌گویند کره شمالی می‌خواهد زرادخانه تسلیحاتی خود را تقویت کند و تحریم‌ها را دور بزند.

تسلیحاتی که آزمایش شده شامل موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی می‌تواند هم آمریکا و هم متحدانش شامل کره جنوبی و ژاپن را هدف قرار دهد. همچنین این نگرانی وجود دارد که کره شمالی ممکن است یک آزمایش اتمی را به زودی و با هدف تقویت خود آزمایش کند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود به خبرنگاران گفت: ما بر ضرورت یک واکنش قاطع به رفتارهای بی ثبات کننده کره شمالی توافق کردیم. ما همچنین بر ضرورت حفظ بازدارندگی مشترک و قوی خود در شبه جزیره کره به توافق رسیدیم.

فرستاده ویژه کره جنوبی در امور اتمی نیز گفت، با فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نگرانی‌هایی را به اشتراک گذاشته که کره شمالی شاید به انجام فعالیت‌هایی که باعث تنش در منطقه شود، ادامه می‌دهد و تاکید کرد: کره شمالی باید به مذاکرات برگردد.

سونگ کیم همچنین گفت: ما درهای دیپلماسی را به روی کره شمالی نبسته‌ایم و تمایلات خصمانه در قبال این کشور نداریم. آمریکا آماده دیدار با کره شمالی در هر جایی بدون پیش شرط است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×