» آخرین اخبار » گیلان » گام بلند برکت برای اشتغال ۵۰ هزارنفری در سال ۱۴۰۱

گام بلند برکت برای اشتغال ۵۰ هزارنفری در سال ۱۴۰۱

فروردین ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد ترکمانه پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین بهره‌برداری از یک کارگاه تولید پوشاک در روستای نوخاله اکبری شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: بنیاد برکت تاکنون یک هزار طرح کارگاهی کوچک و خرد را در مناطق محروم و روستایی کشور اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پنج هزار طرح جدید دیگر در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد، افزود: اجرای این یک‌هزار طرح کارگاهی متوسط و کوچک باعث ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه پنج هزار میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک‌هزار طرح کارگاهی است، تصریح کرد: به‌طورمعمول در هر این کارگاه‌ها بین پنج تا ۱۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند و راه‌اندازی‌این پنج هزار طرح کارگاهی خرد و کوچک ایجاد اشتغال برای حداکثر ۵۰ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی طرح‌های کارگاهی خرد و کوچک در سال ۱۴۰۱ افزود: با راه‌اندازی ‌این کارگاه‌های خرد و کوچک تا پایان سال، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، می‌توانند طرح‌های اجتماع‌محور کوچک و خانگی را نیز پشتیبانی کنند.

 

به گزارش فارس، کارگاه پوشاک افتتاح شده در صومعه‌سرا با حجم کل سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال اجرا شده و در زمینه تولید پوشاک فعالیت دارد که با اجرای این طرح کارگاهی برای ۲۲ نفر از اهالی منطقه اشتغال ایجاد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *