» دسته‌بندی نشده » سفر ۷ روزه نغمه‌پردازان به سوریه و بازدید از مناطق عملیاتی مدافعان حرم

سفر ۷ روزه نغمه‌پردازان به سوریه و بازدید از مناطق عملیاتی مدافعان حرم

فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، کاروان فرهنگی تبلیغی «دخیل عشق» متشکل از جمعی از نغمه‌پردازان کشور به سفر زیارتی سوریه رفتند. این کاروان که به مدت یک هفته به این کشور عزیمت کرد و برنامه‌های مختلفی در قالب میزگردهای تخصصی برگزار کردند و به جریان نوحه در مداحی پرداختند و آسیب‌ها و فرصت‌های پیش روی را بررسی کردند.

این نشست‌های صمیمی و تخصصی با موضوع بررسی نقش نوحه، باید و نبایدهای این حوزه و همچنین دغدغه‌های نغمه‌پردازان برگزار شد. برگزاری نشست و دیدار با با آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در کشور سوریه، حجت‌الاسلام طائب و محمدرضا سنگری با هدف بحث و گفت‌و‌گو درباره تاریخ و سیره امام حسین(ع) و اهمیت نوحه از دیگر برنامه‌های نغمه‌سرایان در این سفر بود.

نوحه‌سرایی یک کار قدسی است

دکتر سنگری در طول این سفر در کنار نغمه‌پردازان، روایتی از تاریخ شام و کشور سوریه و همچنین نکاتی از تاریخ عاشورا و سیره امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بیان کرد که مورد توجه اهالی نوحه قرار گرفت. همچنین آیت‌الله عاملی با اشاره به اهمیت جایگاه نوحه‌سرایی، این کار را قدسی خواندند و درباره جایگاه موسیقی و زبان شعر نکاتی مهمی را بیان کردند. در این سفر نشست‌هایی با موضوع محور مقاومت و موضوع وحدت با حضور حجت‌الاسلام طائب برگزار شد.

در ادامه نوحه سرایان در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و حجت‌الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.

بازدید نغمه‌سرایان از مناطق عملیاتی مدافعان حرم

کاروان «دخیل عشق» در این سفر علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت رقیه سلام الله علیها از شهر حلب و مناطق عملیاتی این کشور از جمله منطقه خان‌طومان بازدید کردند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *