» دسته‌بندی نشده » بسیاری از کشورهای پیشرفته برای فضای مجازی قانون دارند

بسیاری از کشورهای پیشرفته برای فضای مجازی قانون دارند

فروردین ۲۴, ۱۴۰۱ 1۰


سید حسن حسینی عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مسیر کشورهایی که در ابتدای ورود فضای مجازی به کشورشان آن را قانونمند کرده اند و قوانین متقن و کاملی را برای آن در نظر گرفتند، به سوی رشد و تعالی خواهد بود.

وی افزود: کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما در حوزه تقنین فضای مجازی دیر ورود پیدا کرده است، متاسفانه زمانی در این عرصه ورود پیدا کرده ایم که فضای مجازی جای خودش را در جامعه باز کرده است و مسیرش را بدون داشتن هیچ گونه قانونی طی کرده و در نهایت به عرفِ جامعه تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه گفت: در این زمان اعمال قانون جدید کار بسیارسختی است چراکه فرهنگ غلطی حاکم شده است، برای درک بهتر این موضوع باید به موضوع جای گزینی کلمات بیگانه با کلمات فارسی اشاره کرد که این موضوع به دلیل عادت کردن مردم به این کلمات به کار بسیار سختی بدل گشته است.

نماینده سابق مجلس  با اشاره به الزام قانون گذاری در حوزه فضای مجازی گفت: متاسفانه در این حوزه دیرهنگام عمل کرده ایم، باید بسیار زودتر در این عرصه گام بر می داشتیم خیلی از کشورهای پیشرفته از آمریکا و کشورهای اروپایی تا روسیه و چین برای فضای مجازی قانون تعیین کردند و اجازه نمی دهند امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دستخوش حوادث شود.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: همین الان با وجود ادعای جریان آزاد اطلاعات در قضایای جنگ اوکراین، کشورهای غربی روسیه را تحریم کردند که این امر نشان‌دهنده وجود قاعده و ضابطه برای این کشورهاست.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *