» دسته‌بندی نشده » کشف یک قطعه جاسوسی در هدیه سفارت چین به وزیر رژیم صهیونیستی

کشف یک قطعه جاسوسی در هدیه سفارت چین به وزیر رژیم صهیونیستی

فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که یک شی مشکوک شبیه به “دستگاه شنود جاسوسی” در یک لیوان حرارتی که توسط سفارت چین به وزیر رژیم صهیونیستی هدیه داده شده بود، ‌پیدا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تمامی لیوان‌هایی که به عنوان هدیه دریافت شده بود، توسط مقامات رژیم صهیونیستی ضبط و سپس به مقامات امنیتی تحویل داده شد. آژانس امنیتی “شین بت” در حال تحقیق و تفحص پیرامون این پرونده است.

منابع امنیتی به این رادیو گفتند که وضعیت نامشخص است و گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر اینکه چندین وزیر این رژیم ممکن است هدیه مشابهی دریافت کرده باشند، وجود دارد.

علاوه بر این، به تمام ادارات دولتی گفته شده است که مراقب دریافت هدایا از سوی نهادهای خارجی باشند زیرا «ممکن است حاوی دستگاه‌های شنود یا دوربین باشند».

به گفته یک مقام اسرائیلی ناشناس به نقل از سایت خبری والا، این لیوان مشکوک توسط سفارت چین به وزارت علوم و فناوری ارسال شده و به احتمال زیاد برای اوریت فارکش هاکوهن، وزیر علوم و فناوری، در نظر گرفته شده بود.

این مقام مسئول گفت که لیوان قبل از رسیدن به دفتر وی مورد بررسی قرار گرفت و افزود که لیوان مشابهی به دفتر مراو میکائیلی وزیر حمل و نقل ارسال شده است. هر دو وزارتخانه مربوط به پروژه‌های زیربنایی اسرائیل هستند که چین به آنها علاقه دارد.

اسرائیل و چین شاهد گرم شدن روابط و علاقه فزاینده چین به نوآوری‌های اسرائیل، به ویژه در فناوری پزشکی، رباتیک، فناوری غذایی و هوش مصنوعی بوده‌اند.  اقتصاد رو به رشد چین، اسرائیل را وادار می کند تا رویکرد خود را از نظر سیاسی و اقتصادی با ابرقدرت در حال ظهور تغییر دهد. داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی آمار اسرائیل در ژانویه نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ چین به بزرگترین منبع واردات اسرائیل تبدیل شد و حتی از ایالات متحده نیز پیشی گرفت. در همان ماه، اسرائیل و چین کمیته مشترک همکاری در زمینه نوآوری را به رهبری یائیر لاپید وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور چین تاسیس کردند. این کمیته با یک برنامه سه ساله برای تنظیم همکاری و گفتگوی دولت با دولت تا سال ۲۰۲۴ موافقت کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×