» دسته‌بندی نشده » دولت اتباع بیگانه را ساماندهی و شناسه‌دار کند

دولت اتباع بیگانه را ساماندهی و شناسه‌دار کند

فروردین ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین) پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت  شهدا به ویژه شهدای هسته ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای قدردان خون شهدای هسته بوده و از منافع ملی به اندازه سر سوزنی ادول نکنند.

وی تصریح کرد: از ریاست جمهوری و ریاست قوه قضائیه برای سفرهای استانی و رفع مشکلات استان ها اهتمام دارند تشکر میکنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: دولت مردان آگاه هستید اما یادآوری میکنم که حدود ۵ میلیون اتباع بیگانه در کشور وجود دارند که دو سوم آن ها غیر قانونی وارد کشور شده اند و لذا فاقد مدارک شناسایی و فاقد جواز ورود به کشور می باشند.

زاهدی ادامه داد: هیچ کشوری اجازه نمی دهد که افراد ساکن کشورشان بدون هویت باشند زیرا تبعات امنیتی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سران محترم سه قوه به ویژه رئیس جمهور درخواست می کنم، که نسبت به سامان دهی و شناسه دار نمودن اتباع بیگانه تصمیم گیری عاجل صورت گرفته و به فوریت اقدام گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری به وزیر نیرو گفت: استدعا دارم قبل از اینکه مردم اعتراض کنند به صحنه بیایید و دستورات لازم جهت آبرسانی به کرمان از آب خلیج فارس، از رفسنجان و کرمان که حدود ۹۰ کیلومتر است انجام بگیرد.

زاهدی در تذکری به وزیر صمت و مدیران ب بزرگ بنگاه های صنعتی معدنی استان کرمان بر اساس برخی گزارشات، فساد مالی و رانت در این مجموعه ها وجود دارد و متاسفانه اراده قوی برای مقابله با آن مشاهده نمی‌شود.

وی  افزود: حدود ۹ ماه از شروع دولت آقای رئیسی می گذرد که متاسفانه خیلی از مدیران در کرمان تعیین تکلیف نشده اند و موجب شده که امورات به کندی پیش رود و نارضایتی مردم انقلابی روز به روز بیشتر شود؛ از وزرای محترم و روسای سازمان های ملی درخواست می کنم در این خصوص هر چه سریع تر تعیین تکلیف نموده تا امورات پیش رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: متاسفانه سیر صعودی اقلام خوراکی (گوشت، سیب زمینی، پیازو…) و ساختمانی فشار زیادی را به اقشار مستضعف جامعه وارد کرده؛ این انقلاب به پشتوانه مردم مستضعف شکل گرفته است و نباید کاری کرد که آن ها نا امید شوند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *