» آخرین اخبار » گیلان » عقد قرارداد با ۳۰ کارخانه چایسازی به منظور خرید برگ سبز چای

عقد قرارداد با ۳۰ کارخانه چایسازی به منظور خرید برگ سبز چای

فروردین ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت چای در استان‌های شمالی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: کاشت چای در استان‌های شمالی همواره یکی از شغل‌های اساسی مردم این استان‌ها بوده و هرساله بسیاری از افراد از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از اعلام به موقع قیمت چای تظمینی در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شورای قیمت‌گذاری امسال قیمت خرید برگ سبز چای، مباشرت در خرید برگ سبز و قدر السهم را در بهترین زمان ممکن اعلام کرده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر لزوم توجه به عقد قرارداد با کارخانجات چای به منظور خرید برگ سبز چای افزود: در ۱۶ اسفندماه سال گذشته اقدامات لازم برای عقد قرارداد با کارخانجات در گیلان انجام شده و اکنون تمامی موارد نکات لازم برای عقد قرارداد آماده شده است.

جهانساز با اشاره به عقد قرار سازمان چای با ۳۰ کارخانه چای در گیلان بیان کرد:  تاکنون ۵۰ کارخانه چایسازی به مراکز تعیین شده مراجعه و لیست نیازمندی‌ها برای عقد قرارداد را دریافت کرده‌ و همچنین  ۳۰ کارخانه نیز قراردادهای خود را امضا کردند.

وی با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری  آمادگی لازم برای خرید برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه کارخانجات چای در استان‌های شمالی بسته به زمان بازگشایی خود برای عقد قرارداد خرید برگ سبز چای با این سازمان مهلت دارند تا قبل از بازگشایی و آغاز خرید برگ سبز چای قراردادها را امضا کنند.

رئیس سازمان چای کشور نقش شرایط آب و هوایی در کاشت و برداشت به موقع چای را بسیار مؤثر دانست و گفت:زمان شروع خرید برگ سبز چای به شرایط اقلیمی بستگی داشته و با توجه به سرمای هوا در سال گذشته احتمال تأخیر در برداشت و خرید چای وجود دارد.
انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ی




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *