» آخرین اخبار » گیلان » مشکل ۶۵۷ پرسنل شهرداری رشت توسط کارفرما رقم خورد

مشکل ۶۵۷ پرسنل شهرداری رشت توسط کارفرما رقم خورد

فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید عزیزی عصر امروز در سی‌وچهارمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مؤمنین روزه‌دار اظهار کرد: رئیس شورای اسلامی شهر رشت به واسطه بیماری و بستری شدن همسرشان در بیمارستان در این جلسه حضور پیدا نکردند و به همین علت، ریاست جلسه امروز به بنده واگذار شده است. 

وی با بیان اینکه سال نو متقارن با حلول ماه مبارک رمضان است، افزود: در این ماه درب‌های رحمت الهی به سوی بندگان باز می‌شود و این ماه آوردگاه استجابت است و خداوند متعال را شاکریم که یک بار دیگر توفیق حضور و درک این ماه عزیز را برای همه ما فراهم کرد. 

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ارتحال ملکوتی آیت الله رودباری در روزهای نخست سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال جاری خبر درگذشت آیت‌الله رودباری همه ما را به سوگ نشاند و این ضایعه را خدمت تمامی مردمان گیلان زمین بالاخص بیت معظم‌له تسلیت و تعزیت عرض می‌گویم. 

عزیزی با اشاره به اینکه شهر رشت مدت‌ها دچار ضعف مدیریتی بوده است، تصریح کرد: در نوروز سال جاری تلاش شد تا فضای شهر برای استقبال از نوروز و حضور گردشگران مهیا شود و چنانچه کم و کاستی ‌هایی نیز وجود داشته را نیز امیدوارم با تلاشی مضاعف برطرف کنیم. 

وی با تاکید به اینکه هرگونه تجمع در مورد وضعیت ۶۵۷ نفر از نیروهای شهرداری رشت مورد پذیرش نیست، بیان کرد: در شرایطی که تمام مجموعه شورا و شهرداری رشت و دستگاه قضا با جدیت پیگیر رفع این مشکل هستند، انجام چنین تجمعاتی زیبنده نیست. 

رفع دغدغه پرسنل شهرداری رشت، موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای خدمت بهتر به شهروندان می‌شود 
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به عنوان عضو شورای شهرداری، امروز قصد صحبت با پرسنل و شهروندان را دارم، اظهار کرد: یقینا اگر قرار است در مجموعه‌ای شکوفایی صورت بگیرد باید پرسنل آن مجموعه شادابی داشته باشد. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه دو موضوع کاهش دستمزد و مزایا و همچنین وضعیت ۶۵۷ نفر از پرسنل شهرداری رشت موجب شده که نشاط و شادابی از پرسنل این مجموعه گرفته شود، افزود: از شهردار رشت تقاضا دارم راهکاری را تدوین کند تا پرسنل شهرداری درگیر موضوع کاهش حقوق و مزایا نباشند و همچنین در مورد ۶۵۷ نفر نیروی شهرداری رشت از مدیران ارشد این موضوع تقاضا دارم با اتخاذ تصمیمات از بروز نگرانی‌ها و دغدغه برای این تعداد از پرسنل شهرداری رشت جلوگیری کنند. 

وی با تاکید به اینکه باید با تشریک مساعی از عالی‌ترین سطح انگیزه پرسنل شهرداری رشت برای انجام بهترین سطح خدمت برای پیشبرد اهداف شهر استفاده کنیم، افزود: رفع دغدغه پرسنل شهرداری رشت، موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای خدمت بهتر می‌شود. 

عدم ثبت سوابق کاری برخی از پرسنل شهرداری رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در آغازین روزهای سال جدید با جمعی از آتش‌نشانان در برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی دیدار داشتم، اظهار کرد: در این دیدار شاهد گلایه آتش‌نشانان پیرامون کاهش و عدم پرداخت برخی از مزایای آنان بودم که امیدوارم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود. 

حسن کریمی کرنق با بیان اینکه متاسفانه بنا به دلایلی در ادوار گذشته شاهد عدم ثبت سوابق کاری برخی از پرسنل شهرداری رشت بودیم، افزود: این مشکل در جریان ثبت سوابق و پرداخت حق بیمه رقم خورده و ان شاالله با تعامل بیشتر این مشکل در سال ۱۴۰۱ برای همیشه برطرف شود و به سال آینده موکول نشود و بنده آمادگی خودم را برای کمک و رفع این مشکل اعلام می‌کنم. 

برای تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت باید کمر همت ببندیم
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان که متقارن با بهار طبیعت است، اظهار کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۱ بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شاهد اشتغال آفرینی و تولید دانش بنیان باشیم. 

سید شمس شفیعی به تلاش‌های دولت رئیسی و رونق اقتصادی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: به عنوان یک کارشناس اقتصادی معتقدم اقدامات در دست انجام موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی برای ملت ایران اسلامی می‌شود. 

وی با تسلیت درگذشت عالم ربانی و مردمی حضرت آیت‌الله روباری افزود: مردم رشت با تشییع با شکوه پیکر این عالم جلیل القدر، ارادت و علاقه قلبی خود را به این شخصیت ارزشمند نشان دادند. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت ۶۵۷ نفر از نیروهای شهرداری رشت تصریح کرد: این اقدام در سال ۱۳۹۰ و با تایید هیات وزیران و مصوبه شورای وقت انجام شد و در فرآیند این اقدام تخلفی انجام شد که از سوی کارفرما و دستگاه بوده و ارتباطی به مستخدم و نیرو ندارد. 

شفیعی با تاکید به اینکه کارفرما باید در این موضوع پاسخگو باشد، بیان کرد: این افراد سالهاست در شهرداری رشت مشغول خدمت هستند و فردی که در شرایط فعلی بالغ بر پانزده سال است مشغول فعالیت است، نمی‌تواند با داشتن ۴۵ سال سن برای اشتغال به دستگاه دیگری مراجعه کند. 

وی با بیان اینکه از شخص استاندار تقاضا دارم که به این موضوع ورود کند، گفت: از این پرسنل تقاضا دارم که با قدرت به فعالیتشان ادامه دهند و ما اجازه نمی‌دهیم حق آنان تضییع شود. 

شفیعی با اشاره به تحقق بخش عظیمی از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت بیان کرد: بخش عظیمی از این اتفاق با همت مدیران شهرداری رقم خورد و از زحمات تمامی آنان قدردانی می‌کنم و برای تحقق بودجه دو هزار میلیارد تومانی شهرداری رشت در سال جاری نیز باید کمر همت ببندیم و برای این مهم باید از همین ماه نخست آغاز کنیم. 

در ارزش معاملاتی ملک نباید به شهروندان هزینه مضاعف تحمیل شود
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به موضوع ارزش معاملاتی ملک در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: پیرامون ارزش معاملاتی ملک در ادوار گذشته برنامه خاصی در این شهر مشاهده نشد و بنده معتقدم باید از این بابت بر اساس برنامه‌ای مدون اقدام شود و در این موضوع به گونه‌ای عمل شود تا مصرف کننده که همان مردم هستند آسیب نبینند. 

هادی رمضانی با بیان اینکه خرید خانه به رویایی برای جوانان تبدیل شده است، افزود: در موضوع ارزش معاملاتی باید به نوعی عمل کنیم که به شهروندان از این بابت هزینه مجددی تحمیل نشود. 

بروز مشکل در تحقق بودجه شهرداری باعدم خلاف‌سازی
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه املاک در مناطق درجه یک رشت حدود متری ۷۰ میلیون به فروش می‌رسد، اظهار کرد: در جریمه املاک بر اساس مازاد ساخت محاسبه می‌کنیم و اگر قصد داریم واقعا از خلاف‌سازی جلوگیری کنیم باید به ضوابط توجه کنیم و می‌دانیم چنانچه خلاف‌سازی انجام نشود، در بحث تحقق بودجه شهرداری نیز مشکلاتی رقم می‌خورد. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه جرائم ساختمانی باید به گونه‌ای محاسبه شود که دیگر خلاف‌سازی نشود، افزود: پیشنهاد فعلی ارائه شده برای ارزش معاملاتی ملک در سال جدید یک میلیون و صد هزار تومان است و این موضوع در نهایت باید در فرمانداری رشت تصویب شود. 

مخالف تحمیل هزینه مضاعف به شهروندان هستم
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نباید به شهروندان هزینه تحمیل کنیم، اظهار کرد: افزایش ارزش معاملاتی ملک هم به شهروندان و هم به فعالان حوزه ساخت و ساز فشار زیادی تحمیل می‌کند و بنده مخالف این موضوع هستم. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه شهردار رشت موافق افزایش ارزش معاملاتی ملک است، افزود: شهردار رشت دو دوره در شورا حضور داشت و این اقدام رقم نخورد و حالا که در جایگاه شهردار است برای اینکه در تحقق بودجه با مشکل مواجه نشود از افزایش ارزش معاملاتی دفاع می‌کند و بنده تقاضا دارم اجازه ندهیم تا بیش از این شهروندان با تحمیل هزینه‌های این چنینی در تنگنا قرار بگیرند. 

اعتراض شدید عضو شورا به افزایش ارزش معاملاتی ملک در سال ۱۴۰۱
پس از صحبت‌های انجام شده، لایحه افزایش ارزش معاملاتی ملک به رای گذاشته شد و نحوه رای‌گیری این لایحه با اعتراض شدید سید شمس شفیعی یکی از اعضای شورا همراه شد. 

سید شمس شفیعی عضو شورای رشت با اشاره به اینکه پس از بررسی لایحه ارسالی شهرداری در این موضوع در دو کمیسیون عمران و برنامه و بودجه شورا، مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان پیشنهاد داده شد و حالا در جلسه امروز نظر پیشنهادی شهردار رشت ملاک قرار گرفته و به جای به رای گذاشتن مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان، مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان را به رای گذاشت و این پذیرفتنی نیست و حتما در کمیته تطبیق فرمانداری رشت این موضوع را پیگیری می‌کنم و اجازه نمی‌دهم به شهروندان هزینه مضاعف تحمیل شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×