» دسته‌بندی نشده » نسبت به اخذ تضمین‌ و راستی‌آزمایی تعهدات طرف مقابل در مذکرات با دقت عمل شود

نسبت به اخذ تضمین‌ و راستی‌آزمایی تعهدات طرف مقابل در مذکرات با دقت عمل شود

فروردین ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات لغو تحریم‌ها، اظهار داشت: خبرهایی که از ایفای تعهدات بخش اقتصادی برجام داریم، نگرانی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر کرده و تجربه جمهوری اسلامی ایران از ایفای تعهدات طرف مقابل در زمینه رفع تحریم تجارت و تحریم بانک مرکزی نشان می‌دهد که آنها به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

وی افزود: این نگرانی امروز هم وجود دارد که با وجود همه تلاش‌های وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده مجددا گرفتار تصمیماتی شویم که هزینه آن بیشتر از قبل باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بر این اساس، در زمینه اخذ تضمین‌های کافی و راستی‌آزمایی تعهدات طرف مقابل باید با دقت عمل شود.

پورابراهیمی در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: انتظار ما از دولت اصلاح ساختارهای اقتصادی به ویژه در بخش بودجه و بانک است و از دولت و شخص رئیس جمهور محترم درخواست می‌کنیم و یادآوری می‌کنیم که آنچه می‌تواند وضعیت کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود ببخشد اصلاح ساختار نظام بانکی و بودجه‌ای است که به نظر می‌رسد به حال خودش رها شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت صنایع این استان به ویژه شرکت ملی مس اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تن ذخیره برآوردی شرکت ملی مس است که امکان سرمایه‌گذاری در این صنایع را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده اما شرکت‌هایی که همزمان با این مجموعه در دنیا راه‌اندازی شده‌اند، امروز ۴ الی ۵ برابر بیشتر از این ظرفیت کار می‌کنند.

وی تأکید کرد: بر این اساس توجه به نیازهای مختلف این مجموعه و تامین آنها و توسعه فعالیت‌های پایین دستی در حوزه صنعت مس ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *