» آخرین اخبار » گیلان » متوازن شدن قیمت کالا در گیلان با حضور بازرسان در بازار میوه و تره‌بار

متوازن شدن قیمت کالا در گیلان با حضور بازرسان در بازار میوه و تره‌بار

فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید سرزده از بازار بزرگ شهر رشت و چند فروشگاه عرضه اقلام اساسی و نانوایی در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم بررسی عرضه کالاها به مردم مطابق با قیمت مصوب اظهار کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در همه ایام از جمله ماه مبارک رمضان، نگرانی نداشته باشند و در صورت مشاهده تخطی از این امر، با فرد یا صنف خاطی، مطابق با قانون برخورد شود.

وی با اشاره به تداوم بازرسی‌های میدانی مسؤولان از بازار و نظارت بر قیمت اقلام ضروری جامعه گفت:  تأکید دارم که همه دستگاه‌های نظارتی و نهادهای متولی، در موضوع تنظیم بازار، ورود جدی داشته باشند تا مردم، با آرامش خاطر کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم برای تهیه اقلام، نگرانی نداشته باشند، افزود: جلب رضایت شهروندان، امری با اهمیت است به‌ویژه آنکه در ماه مبارک رمضان، مردم برای این ماه کالاهایی را بیشتر مصرف می‌کنند که بایستی بر بازار، بیش از پیش، نظارت شود.

عباسی یکی از راه‌های کاهش التهاب در جامعه را توزیع کالاها۰ با قیمت منطقی و مناسب در بین مردم دانست و تصریح کرد: اقلام اساسی که مورد نیاز روزمره مردم بویژه در ماه مبارک رمضان است، قیمت‌گذاری شده و در بازدید امروز، با دو واحد صنفی که شکر را گران‌تر می‌فروختند، از مجرای قانونی برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر حضور مستمر متولیان امر در بازار و نظارت دقیق بر اجناس بیان کرد: لازم است گشت‌های تعزیزاتی از مکان‌های مختلف سرکشی کرده و اجازه ندهند افراد فرصت طلب سوءاستفاده کنند.

استاندار گیلان از دستور خود در خصوص برقراری تعادل قیمت در برخی از اجناس در این استان خبر داد و افزود: در خصوص چند قلم از اجناس دستور دادم مسؤولان مربوطه، به میدان تره بار بروند و حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید تا عرضه را بررسی کنند تا این قیمت متعادل و متوازن شود، لذا نباید اجازه دهیم فرد یا افرادی در قالب کاسب یا صنف خاصی، مردم را با عرضه کالاهای نامرغوب و یا گران تر از حد متعارف، ناراضی کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *