» آخرین اخبار » گیلان » برخورد بدون مماشات با متعرضان به سلامت و سفره مردم
برخورد بدون مماشات با متعرضان به سلامت و سفره مردم

برخورد بدون مماشات با متعرضان به سلامت و سفره مردم

فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان، بر ضرورت تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان و نیز اطلاع‌رسانی شایسته مکان‌های عرضه اقلام مصرفی مردم در این ماه مبارک تاکید کرد و گفت: مسئولان در برخورد با متعرضان به سلامت مردم، مماشات نکنند.

اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان گیلان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر و تنظیم بازار در ایام عید نوروز اظهار کرد: باید نظارت مستمر و مداوم بازرسان بر بازار طی ایام نوروز تا پایان ماه میهمانی خدا تداوم یابد.

وی افزود: حضور ملموس و محسوس دستگاه های متولی و ناظر بر بازار نقش موثری در پیشگیری از وقوع تخلف دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از بازاریان منصف و شریف، بیان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای سودجو به دلیل خلا نظارتی، به نحوی موجب نارضایتی مردم شوند و زحمات همه را زیرسوال ببرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه ایام به ویژه در ماه پرفضیلت رمضان عملا برای تنظیم بازار در میدان باشیم، گفت: مسئولان در برخورد با متعرضان به سلامت مردم، مماشات نکنند و در صورت بروز و تداوم تخلف در حوزه سفره سلامت مردم، با مسئولان مماشات کننده با متخلفان برخورد می شود.

عباسی، با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده موجودی کالاهای اساسی به مدت سه ماه در استان گیلان ذخیره سازی شده، افزود: مسئولان با دقت نظر کافی به انبارها و کنترل موجودی کالاها و اقلام اساسی معیشتی مردم، این روند را تداوم بخشند و در عین حال در خصوص قیمت ها نیز توجهی ویژه داشته باشند.

استاندار گیلان اظهار کرد: باید هرگونه افزایش قیمت با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد و افزایش خودسرانه توسط هیچ صنفی پذیرفتنی نیست.

وی مردم را بهترین ناظر بر روند اجرای عملکردها در حوزه های مختلف به ویژه تنظیم و نظارت بر بازار دانست و گفت: نظارت کافی و مداوم بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات به ویژه در حوزه اقلام ضروری ماه پربرکت رمضان از جمله نان، گوشت قرمز، مرغ، خرما، شکر، لبنیات، حبوبات و حتی محصولات مختص این ماه نظیر رشته خشکار و… با کمک مردم توسط دستگاه های نظارتی صورت پذیرد.

عباسی افزود: نهادهای متولی برای ایجاد رضایت بیشتر مردم به ویژه روزه داران عزیز، اماکن عرضه کالاها بخصوص اقلام مصرفی ماه میهمانی خدا را به درستی در مناطق و شهرستان‌های مختلف گیلان اطلاع رسانی کنند تا خرید آنها برای مردم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی سامانه بررسی شکایات مردمی را فعال سازی کند، در خصوص نحوه فعالیت نانوایی ها در ماه مبارک رمضان متذکر شد: اتاق اصناف با همکاری عرضه کنندگان نان، شیفت و ساعات کاری نانوایی را به خوبی تنظیم کند تا شلوغی نانوایی ها در این ایام با فضیلت برای روزه داران مشکل ایجاد نکند.

استاندار گیلان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: بهره مندی از فیوضات معنوی ماه میهمانی خدا، برای افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مردم بسیار موثر است.

عباسی به کاهش یک ساعته زمان کار در ادارات و نهادها در ایام ماه مبارک رمضان بر اساس اعلام هیئت دولت اشاره و خاطرنشان کرد: نه تنها نباید این کاهش ساعت کاری، موجب افت کیفیت ارائه خدمات شود بلکه باید مسئولان و کارکنان دولت و همه نهادها کیفیت کار را در این ماه بالا ببرند تا الگوی ارزشمند و عملیاتی برای نسل جدید و جوانان جامعه اسلامی باشد.

وی بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا با تاسی از ائمه اطهار به ویژه مولای متقیان امام علی(ع) با گشاده رویی، از کار مردم گره گشایی کنیم و خوشرویی حاصل از ماه میهمانی خدا را در همه لحظات زندگی مان برای رضایت مردم که رضایت خدا را در پی دارد، تداوم بخشیم.

استاندار گیلان همچنین بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران تاکید و بیان کرد: در این ماه پرفضیلت و بابرکت تمام تلاش خود را برای بهره مندی از آنچه فلسفه ماه رمضان است، به کار گیریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×