» آخرین اخبار » گیلان » صادرات ۷۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرکات گیلان

صادرات ۷۲۹ میلیون دلاری کالا از گمرکات گیلان

فروردین ۱۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوالقاسم یوسفی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات کالا از گیلان نسبت به سالیان گذشته با رشد مواجه شده است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا دارای ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات محصولات مختلف است.

وی با اشاره صادرات بیش از یک میلیون تنی کالا از گمرکات گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۸ تن کالا با ارزش ۷۲۹ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار از گمرکات گیلان صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان بیشترین کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را شامل محصولات نباتی و محصولات معدنی دانست و افزود: محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی دیگر محصولات صادر شده به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و امارات متحده عربی است.

یوسفی‌نژاد با اشاره به اینکه میزان محصولات وارداتی به گیلان از طریق گمرک با کاهش مواجه شده است، بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۳۰۲ هزار دلار از مبادی گمرکات گیلان وارد شده است که این آمار حاکی از کاهش هشت درصدی واردات است.

وی با تاکید واردات قابل توجه غلات به گیلان گفت: بیشترین کالاهای وارد شده به گیلان  شامل کالاهایی اساسی همچون غلات، گوشت و روغن بوده است که از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور وارد کشور شده است.

بنا بر اعلام ناظر گمرکات گیلان در سال گذشته ۲۰۲ تن کالا به ارزش ۸۰۶ هزار و ۱۶۰ دلار از طریق صادرات چمدانی از گمرکات گیلان ارسال شده که از نظر ارزش وزنی و دلاری آمارها نشان دهنده رشد ۵۴ درصدی صادرات چمدانی از گمرکات گیلان است.

یوسفی‌نژاد از تخلیه و ترخیص شبانه روزی کالا از گمرکات گیلان خبر داد و افزود: حمل یکسره کالا یکی دیگر از اقداماتی است که بر اساس آن با عقد قرارداد با انبارهای اختصاصی واحد تولیدی کالا به صورت شبانه روزی منتقل می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *