» آخرین اخبار » گیلان » روز طبیعت گرم و آفتابی در انتظار گیلانی‌ها/دمای هوا ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند

روز طبیعت گرم و آفتابی در انتظار گیلانی‌ها/دمای هوا ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند

فروردین ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده و به ویژه روز طبیعت، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات گرم و جنوبی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه دمای هوا از روز جمعه ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند، افزود: با نفوذ جریانات جنوبی در منطقه احتمال ورزش باد گرم شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه هوای گیلان تا اواسط هفته آینده گرم و آفتابی است، گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد در برخی از نقاط استان گیلان شدید و خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود. 

دادرس بابیان اینکه با توجه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند، افزود: احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها هم وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولید تمهیدات لازم را بیاندیشید، تصریح کرد: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند زیرا احتمال آسیب به سازه‌های سست، گلخانه‌ها و تابلوها و شکسته‌شدن شاخه درختان وجود دارد. 

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان نیز اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند، بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسؤولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند، گفت: مسؤولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *