» دسته‌بندی نشده » جزئیات وقوع طوفان در تهران/شهروندان حدالمقدور تا پایان شب از منزل خارج نشوند

جزئیات وقوع طوفان در تهران/شهروندان حدالمقدور تا پایان شب از منزل خارج نشوند

فروردین ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره وقوع طوفان در پایتخت اظهار داشت: از حدود یک ساعت پیش طوفانی با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از محدوده هشتگرد آغاز شده و به سمت تهران در حال پیشروی است.

 وی افزود:در حال حاضر سرعت این طوفان در ایستگاه مهرآباد  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است که احتمالاً در تهران به دلیل برخورد با ساختمان ها و برج ها سرعت آن کاهش یافته و به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که تقریباً معادل طوفان چند روز تهران پیش محسوب می شود.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بااشاره به اینکه این طوفان تا سه ساعت آینده ادامه دارد،گفت: شهروندان حدالمقدور تا پایان شب است از منزل خارج نشوند و در صورتی که در فضای باز هستند به محل‌های ایمن و سرپوشیده بروند که خطر سقوط درخت یا سازه آنها را تهدید نکند وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته رگبار و رعد و برق همراه با طوفان تا پایان شب ادامه خواهد داشت.

نصیری تأکید کرد: با توجه به هشدار وزش های باد شدیداز شهروندان تقاضا می شود حتی الامکان در معابر و فضاهای عمومی و تفرجگاه ها حضور نداشته باشند و از پارک اتومبیل در کنار ساختمان های نیمه کاره، دکل ها، درختان، اثاثیه و مبلمان شهری پرهیز کنند. 

وی گفت: همچنین شهروندان از تردد در جاده های کوهستانی و تفرجگاه های کوه های شمالی تهران که احتمال ریزش کوه وجود دارد پرهیز کنند. 

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *