» آخرین اخبار » گیلان » عدم تکمیل آزادراه قزوین_رشت عامل افزایش تراکم خودرو در گیلان

عدم تکمیل آزادراه قزوین_رشت عامل افزایش تراکم خودرو در گیلان

فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه ستاد ملی خدمات سفر در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۸۹۴ هزار و ۸۰۶  خودرو وارد استان شده است، اظهار کرد: در این حوزه با رشد ۳۸ درصدی مواجه بودیم و همچنین تاکنون ۸۶۵ هزار و ۸۲۲ خودرو از گیلان خارج شده است. 

وی با اشاره به وارد شدن بیش از پنج میلیون مسافر به گیلان افزود: در ایام نوروز پنج میلیون و ۵۷۳ هزار و ۳۰۱ نفر به استان گیلان سفر کردند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی در این حوزه مواجه بودیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اماکن‌های اقامتی در این استان گفت: بر اساس آمار، یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۰۵ نفر در اماکن‌های اقامتی استان اسکان داده شدند که این امر نشان دهنده رشد ۱۶۷ درصدی در خصوص اسکان مسافران نوروزی است. 

عباسی نقش گردشگران خارجی در رشد اقتصادی گیلان را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در این مدت ۳۲۰ گردشگر در استان گیلان حضور یافته و ۳۱۴ هزار و ۷۹ نفر هم از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی گیلان بازدید کردند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به بازرسی مداوم از تاسیسات گردشگری گیلان تصریح کرد: ۴۵۲ مورد بازرسی نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفت که نتیجه آن صدور ۱۵ اخطار، ۲۸ مورد تذکر و ۲۰ مورد تشویق بوده است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین از نظر انباشت و توقف خودرو، گیلان استان اول کشور بوده است، خاطرنشان کرد:  ۵۷ درصد خودروهای ورودی به استان، غیر بومی است که از این منظر نیز تا هفتم فروردین استان اول به شمار می‌رود. 

عباسی تعداد فوتی‌ها در ایام نوروز در گیلان را هفت نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد کاهش داشته و این کاهش تا حد زیادی نتیجه اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان و حضور پلیس و هشدارهای ایمنی است. 

وی با انتقاد ازعدم تکمیل آزادراه قزوین_رشت افزود: ناتمام ماندن آزادراه قزوین –رشت مشکل اساسی گیلان است که موجب تراکم خودرو در محور ورودی استان می‌شود لذا در سفر  رئیس جمهور به گیلان اعتبارات لازم جهت تکمیل این مسیر مصوب شده که امیدواریم در سال جاری این پروژه تکمیل و موجب سهولت در امر سفر به گیلان شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *