» آخرین اخبار » گیلان » تاثیر گرانی گل بر فروش شیرینی در رشت

تاثیر گرانی گل بر فروش شیرینی در رشت

فروردین ۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رییس اتحادیه قنادان رشت گفت: افزایش قیمت گل موجب می شود که مردم به جای گل، شیرینی کادو ببرند.

یحیی جدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال وضعیت فروش شیرنی در رشت بهتر از عید نوروز سال گذشته است، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروز قنادان و شیرینی پزان بازار فروش خوبی داشته باشند تا کاهش فروشی که به دلیل کرونا در دو عیدنوروز اخیر داشتیم کمی جبران شود.

وی افزود: افزایش ورود مسافران نیز می تواند یکی از دلایل افزایش فروش کیک و شیرینی در رشت باشد.

رییس اتحادیه قنادان رشت، یکی دیگر از دلایل افزایش فروش کیک را افزایش قیمت گل عنوان کرد و ادامه داد: وقتی گل گران می شود مردم در دید و بازدید عید نوروز به جای گل سعی می کنند که کیک و شیرینی کادو ببرند زیرا صرفه اقتصادی بیشتری برای میزبانشان خواهد داشت.

جدی در خصوص افزایش قیمت کیک و شیرینی خاطرنشان کرد: قیمت روغن تخصصی شیرینی پزی چند برابر شده و علاوه بر روغن قیمت شکر نیز افزایش داشته است و این امر موجب افزایش هزینه پخت شیرینی شده است و به تبع موجب افزایش قیمت می شود.

وی ادامه داد: اگر قیمت تمام شده تولید کیک و شیرینی افزایش یابد فروش شیرینی کاهش خواهد یافت و مشتریانی که برای خرید دو یا سه جعبه به قنادی می آیند به خرید یک جعبه شیرینی اکتفا می کنند.

ریس اتحادیه قنادان رشت تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر عضو این اتحادیه هستند و درصد بالایی از این قنادان دارای مغازه های استیجاری هستند و کاهش فروش کیک شیرینی آنها را مجبور خواهد کرد که برخی از کارگران خود را اخراج کنند.

وی افزود: افزایش بیمه کارگران نیز یکی دیگر از دلایلی است که صاحبان فروشگاه ها مجبور می شوند تا زمینه اخراج کارگران فراهم کنند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×