» دسته‌بندی نشده » برگزاری جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان

برگزاری جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان

فروردین ۵, ۱۴۰۱ 0۰


مدیر فرهنگی هنری منطقه ١١ و رئیس فرهنگ‌سرای رازی از برپایی جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان در بوستان رازی خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدمحمدحسن ساداتی امیری با اشاره به برپایی جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان به‌مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ گفت: این جشنواره با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱، فرهنگ‌سرای رازی و مجمع جهانی هیئت مذهبی افغانستانی‌های مقیم ایران در بوستان رازی در حال برگزاری‌ست.

ساداتی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تبادل موضوعات فرهنگی مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان در ایام نوروز و به اشتراک گذاشتن موضوعات فرهنگی شامل آداب و رسوم، خوراک و پوشاک و هنر مشترک این دو کشور است و تمرکز جشنواره بر نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای مهاجران افغانستانی مقیم ایران است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با تشریح روند برگزاری جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان گفت: جشنواره در روز یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با برگزاری مراسم میله گل سرخ آغاز شد؛ مراسمی که ریشه آن به شهر مزارشریف ولایت بلخ بازمی‌گردد و یکی از کارهایی‌ست که مردم این شهر برای میزبانی از سال نو و مسافران نوروزی انجام می‌دهند که از گذشته‌های بسیار دور در حافظه تاریخ افغانستان ثبت شده‌است.

او ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، معرفی نخبگان فرهنگی، علمی و ورزشی، نمایش هنرهای سنتی و تجسمی و معرفی اماکن گردشگری، سوغات و غذاهای محلی کشور افغانستان از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
 
جشنواره فرهنگی ایران و افغانستان از یکم تا پنجم فروردین ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در بوستان رازی در حال برگزاری‌ست و علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و تماشای غرفه‌ها می‌توانند به این بوستان واقع در خیابان قزوین مراجعه کنند. همچنین آیین اختتامیه در روز شنبه ۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۱ در بوستان رازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×