» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان: تخصیص نقدی اعتبارات به گیلان در سفر رئیس جمهور بی‌سابقه بود

استاندار گیلان: تخصیص نقدی اعتبارات به گیلان در سفر رئیس جمهور بی‌سابقه بود

فروردین ۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امشب در پیام نوروزی خود به مردم گیلان با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی دولت در گیلان در حال اجرایی شدن است، اظهار کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، با همه چالش‌ها و دشواری‌هایی که داشت، سالی پر خیر و برکت برای استان عزیزمان بود و پایه‌های استوار برنامه‌های راهبردی توسعه گیلان مطابق با برنامه‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم و ایران قوی، پی‌ریزی شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حضور میدانی مسوولان در میان مردم در راستای حل مشکلات جامعه گفت: از اولین روز کاری خود در گیلان به عنوان استاندار گیلان با تأسی از رویکرد رئیس جمهوری مردمی و جهادی شخصاً در عرصه حضور پیدا کردم و با بررسی میدانی مشکلات و چالش‌ها در جای‌جای استان نسبت به رفع آن‌ها اهتمام جدی ورزیدم.

 نماینده عالی دولت در گیلان نقش ظرفیت و منابع مالی در توسعه استان را بسیار مهم دانست و افزود: در طی ماه‌های گذشته با استفاده از ظرفیت‌های ملی و رایزنی با مسؤولان کشوری، به دنبال گره‌گشایی بوده و از هیچ تلاشی دریغ نشده است.

عباسی با اشاره به سفر هئیت دولت و رئیس جمهور به گیلان بیان کرد: یکی از اتفاقات پرخیر در گیلان در سال گذشته سفر دولت سیزدهم به استان گیلان بود که برکات پرشماری از جمله ۱۷۹ مصوبه با مجموع ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان بوده است. 

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان به مسائل مهم استانی در حوزه‌های مختلف رسیدگی و بررسی شده است، تصریح کرد: رهاورد سفر رئیس جمهور به گیلان  تأکید بر مسائل معیشت مردم، بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و آزادسازی ساحل به نفع مردم و در جهت بهره‌مندی عموم هموطنان از این موهبت الهی بود که با پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته، همه دستگاه‌ها کمک کردند تا کمتر از زمان تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری، این اقدام در گیلان انجام شد.

 به گفته استاندار گیلان تخصیص نقدی اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری، موضوعی بی‌سابقه بوده که در هیچ‌یک از سفرهای استانی رئیسان جمهوری قبل، دیده نشده است.

 عباسی با تأکید بر لزوم اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها به بخش تولید و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: به طور جدی یکی از دغدغه‌های مسؤولان مسئله معیشت و رفاه مردم است و در همین راستا و با بررسی‌های میدانی و بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی به‌ویژه آن‌هایی که دارای مشکلاتی بودند، کارگروه رفع موانع تشکیل و به مدیران دستگاه‌های متولی و همچنین مدیران بانک‌ها تکلیف شد که با ارائه تسهیلات لازم در بخش سرمایه در گردش، زمینه به چرخش درآوردن چرخ واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال در استان را فراهم آورند.

وی نقش نخبگان و آحاد جامعه در حل مشکلات گیلان را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: گیلان در سایه بی‌مهری‌ها غبار محرومیت بوده و در همین خصوص اهتمام دولت حل مشکلات گیلان با استفاده از ظرفیت نخبگان بوده و در تحقق این مسیر دست همه را به گرمی می‌فشارم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *