» آخرین اخبار » گیلان » پول توجیبی‌های من، سهم آزادی تو/ دانش‌آموزان یازانی ۳ زندانی را آزاد کردند

پول توجیبی‌های من، سهم آزادی تو/ دانش‌آموزان یازانی ۳ زندانی را آزاد کردند

اسفند ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ به مناسبت نیمه شعبان، نسل حسین فهمیده‌ها پای در میدان گذاشته و علاوه بر مشق و درس، پشت نیمکت‌های مدرسه و یا حتی پشت گوشی‌ها در شبکه شاد، کاری کردند، کارستان! دقیقا در زمانی که دشمن با تهاجم فرهنگی معتقد بود مانع رویش نسل جوان نوع‌دوست می‌شود اما دختران دبیرستان یاران ناحیه یک رشت، در آستانه نیمه شعبان و سال نو با هدایت مدیر و کادر دبیرستان دست روی زانوان گذاشتند و با ذکر یا علی (ع) تصمیم گرفتند با پول تو جیبی‌های خود زندانی‌های جرایم نقدی را آزاد کنند. 

ابتدا از به نتیجه رسیدن این هدف تردید داشتند اما به یکباره یاد جمله طلایی شهید تهرانی مقدم افتادند که می‌فرمود، «فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار میکنند» لذا با صرف فعل «ما می‌توانیم» فرایند آزادی را با جمع آوری پول توجیبی‌های خود آغاز کرده و با شعار «پول توجیبی‌های من سهم آزادی تو!» از کمِ خود فراوانی ساختن به بلندای آسمان! و مشق آزادی نوشتند و دیکته انسانیت سرمشق گرفتند. 

رویش جوانه‌ها در میان هجمه‌های مختلف فرهنگی دشمن، عجیب شیرین و دلنشین است، چرا که وقتی تصمیم گرفتند تا نیمه شعبان با پول تو جیبی‌هایشان زندانی آزاد کنند، اراده کردند و با وجود اینکه می‌دانستند دستشان تنگ است و ممکن است نتوانند هدف خود را محقق کنند اما با خود گفتند، باید دست رو زانو بگذارند و یا علی (ع) بگویند و از همین سنین نوجوانی کار بزرگ انجام دهند.

واما بزرگترها! بزرگترها از مدیریت، کادر مدرسه، اولیای دانش آموزان و حتی دانش آموزان فارغ التحصیل این دبیرستان هم یک یا علی (ع) گفتند تا اراده دانش آموزان را به واقعیت تبدیل کنند. 

القصه! در یک اتفاق شگفت‌انگیز دانش آموزان خیر و نیکوکار دبیرستان یاران توفیق پیدا کردند تا قبل از نیمه شعبان سه زندانی را آزاد کنند و به آغوش خانواده خود برگردانند و طعم انجام کارهای جهادی و بزرگانه را از همین سنین نوجوانی تجربه کنند تا به همگان بفهمانند این خاک هنوز حسین فهمیده‌ها دارد و زیر تانک رفتن‌ها و موشک هوا کردن‌ها به سبک تهرانی مقدم الگوی بی‌بدیل این نسل غیور و مقاوم بوده و چنان مستانه بر طبل شادانه انسان‌دوستی خود می‌کوبند که گوش بدخواهان و دشمنان این مرز پرگوهر کر کنند. 

جنگ اراده‌ها! 
مدیر دبستان یاران اقدام انسان دوستانه و مسئولیت مدارانه دانش آموزان این دبیرستان سخن می‌گوید و معتقد است، امروز جنگ، جنگ اراده‌ها ست و تقابل با جنگ اراده‌ها نیز قدرت نرم می‌خواهد و اراده پولادین که آن را نیز باید از لایه همین دفتر‌ها و کتاب‌ها در مدارس بیاموزند، مدرسه مرجع تربیت نیروی انسانی آینده کشور است و بی‌شک توجه به تربیت درست همراه با آموزش به مانند دوباله برای صعود به سمت قله لازم و ضروری است. 

صدیقه معاونی نژاد از همراهی بزرگ‌ترها و معلمان و اولیای دانش‌آموزان برای به حقیقت پیوستن اراده و خواست دانش آموزان این دبیرستان خبر داد و می‌گوید بازی با نقش آن هم نقش‌های بزرگ انسان دوستانه و حرکت در مسیر الهی از مسئولیت‌های نسلی است که موظف است فرهنگ توحیدی و انسانی را به نسل بعدی آموزش دهد و ما نیز معتقدیم بسیاری از آموزش‌ها محقق نمی‌شود مگر در مرحله عمل، امروز دانش آموزان دبیرستان تربیت قرآنی یاران در عمل آموختند که باید برای رفع گرفتاری همه آنانی که در بند گرفتاری هستند تلاش کنند خواه این بند، بندِ زندان باشد خواه بندِ مشکلات دنیوی و این‌گونه مشق عاشقی می‌آموزند و رسم زندگی. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ی




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *