» آخرین اخبار » گیلان » سند جامع فرهنگی کشور طراحی شود/ نمی توان حق دانش هسته ای را از ایران گرفت

سند جامع فرهنگی کشور طراحی شود/ نمی توان حق دانش هسته ای را از ایران گرفت

اسفند ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده گیلان در مجلس خبرگان، لازمه مهندسی فرهنگی را شناخت ذائقه همه اقشار و گروه ها دانست و یادآور شد: باید یک سند جامع فرهنگی در همه ابعاد و سطوح طراحی کنیم و در این عرصه آموزش و پرورش و وزارت علوم و حوزه علمیه و وزارت بهداشت و… نقش سازنده دارند.

آیت الله رضا رمضانی در جمع خبرنگاران، حرکت در حوزه رسانه را یک نوع جهاد دانست و اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در جهاد تبیین دارند، زیرا امروزه در مواجهه با غول رسانه ای، دیکتاتوری رسانه ای و بایکوت رسانه ای هستیم که اجازه نمی دهد آنچه که مربوط به دستاوردهای نظام اسلامی است به نحو شایسته و مطلوب و واقع گرا منتشر شود.

وی با اشاره به مسئولیت مضاعف خبرنگاران در تبیین گفتمان انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی، افزود: امروز باید معنای درست و واقعی انتظار برای پیروان امام زمان(ع) تبیین شود تا بتوانیم با معرفت و پویایی و حرکت و صبر و استقامت برای ظهور زمینه سازی کنیم و از آثار و برکات آن بهره مند شویم.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان، با بیان اینکه همه انسان های هدایت شده و در مسیر حق به دنبال چشیدن طعم ظهور هستند، تصریح کرد: رشد و تربیت انسان، مساوات، عدالت اجتماعی، رفاه اقتصادی و معیشتی، امنیت، سامان یابی زندگی، رشد عقلی، تکامل علمی و توسعه اخلاق و معنویت به معنای واقعی کلمه در دوران ظهور محقق می شود و بشر به سمت یک نظام توحیدی حرکت می کند.

آیت الله رمضانی، با اشاره به تلاش رسانه های ماکیاولی برای جذب مخاطب حداکثری علیه دستاوردهای نظام اسلامی، عنوان کرد: باید برای مقابله با نگرش های ضد ارزشی در حوزه رسانه تلاش کنیم. همچنین نقش اعتمادسازی نظام باید برجسته شود، یعنی مخاطبان به اخبار درست و صحیح و جهت دار و معنادار و واقع گرا نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ترویج گفتمان انقلاب و ارزش های اسلامی باید بر پایه ارزش ها و شاخصه های دینی باشد؛ نه تبعیت از رسانه های غربی، خاطرنشان کرد: مسئولان نقش مهمی در اعتمادسازی دارند و اگر دولت و مجلس مقتدرانه برای رفع مشکلات مردم قدم بردارند، سطح اعتماد در جامعه بالا می رود و ضریب امنیت تقویت می شود و در نتیجه اخبار بیگانه مورد اعتماد مردم قرار نخواهد گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، با تاکید بر لزوم تبیین درست دستاوردهای انقلاب با تکیه بر ابزار مدرن و شیوه های جذاب، اضافه کرد: دستاوردهای نظام در همه حوزه های ملی و بین المللی باید توسط رسانه ها گفته شود و خبرنگاران باید براساس داده های درست و تحلیل های قوی، پیش بروند.

وی با بیان اینکه رسانه های صهیونیستی ۹۵ درصد اخبار جهان را در اختیار دارند، گفت: اگرچه دشمنان برای جلوگیری از مخابره پیام انقلاب بسیار تلاش کردند، اما با یک دیپلماسی عمومی توانستیم ادبیات و گفتمان نظام اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم و هر کسی که با گفتمان انقلاب آشنا شده خودش یک رسانه است.

آیت الله رمضانی، با اشاره به تلاش دشمنان برای براندازی نظام، عنوان کرد: علیرغم خواست دشمنان، روز به روز به اقتدار نظام افزوده می شود.

وی به محورهای اصلی جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: دستاوردهای علمی و نظامی انقلاب فراوان است، اما یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ظهور عرصه های مختلف شئون دینی بوده است، یعنی شان اجتماعی دین، شان حاکمیتی دین، شان تربیتی دین و… یک بروز و ظهور جدی تر در عرصه های مختلف پیدا کرده؛ این در حالی است که بسیاری از نظریه پردازان غربی ناقوس تعطیلی دین در عرصه های سیاسی و اجتماعی را سر می دادند و اعتقاد داشتند که در آینده دیگر هیچ انقلاب دینی رخ نخواهد داد، اما انقلاب اسلامی ایران همه این نظریه ها را باطل کرد لذا امروزه اسلام به یکی از مهمترین مقوله های مطالعاتی در دنیا تبدیل شده و کرسی های اسلام شناسی و شیعه شناسی در دانشکده ها و اندیشکده های جهان برقرار است تا بتوانند با شناخت بهتر اسلام، راه های مقابله با آن را طراحی کنند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان، با بیان اینکه نظام سلطه نمی خواهد اسلام با شئون اجتماعی و سیاسی در دنیا معرفی شود و اسلام عربستان را ترجیح می دهد، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، برخی از پیروان ادیان غیر اسلام نیز به دنبال فعال کردن دین در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم با حضور رئیس جمهور را از دیگر خروجی های جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری دانست و اضافه کرد: نمایندگان خبرگان همواره در حوزه های فرهنگی دغدغه دارند و در نطق های پیش از دستور و بیانیه ها به آن می پردازند، زیرا یکی از مهمترین توطئه هایی که دشمن برای انقلاب طراحی کرده، فرهنگ است و در این راستا بودجه های کلانی نیز تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان تنها راه براندازی نظام را در تغییر فضای فرهنگی جامعه و ذائقه فرهنگی مردم می دانند، اظهار کرد: دشمنان می خواهند فکر و عقیده مردم را تغییر دهند و لذا شبکه های فارسی زبان  اپوزیسیون را راه اندازی کرده اند. باید حوزه فرهنگ را جدی بگیریم و مهندسی فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم تا متحمل هجمه فرهنگی دشمنان نشویم و با استفاده از قدرت رسانه ای و تبلیغاتی کار را به جایی برسانیم که ما هم در قالب و هم در محتوا تهاجم فرهنگی کنیم.

آیت الله رمضانی، لازمه مهندسی فرهنگی را شناخت ذائقه همه اقشار و گروه ها اعم از کودک و نوجوان و زن و مرد و خانواده دانست و یادآور شد: باید یک سند جامع فرهنگی در همه ابعاد و سطوح طراحی کنیم و در این عرصه آموزش و پرورش و وزارت علوم و حوزه علمیه و وزارت بهداشت و… نقش سازنده دارند.

وی با اشاره به بحران اوکراین، جمهوری اسلامی را موافق هیچ جنگی ندانست و بیان کرد: هیچ وقت از حمله به یک کشور و ملت و تخریب و ناامنی دفاع نمی کنیم، زیرا ایران سردمدار مقابله با تروریسم است و رعب و وحشت در سیاست های نظام جا ندارد، اما اوکراین چوب ندانم کاری و سیاست بد خود را می خورد که با قرار گرفتن ذیل نظام سلطه و تملق و چاپلوسی آمریکا ایجاد شده است.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان، با انتقاد از رفتار دوگانه رسانه های غربی در حمایت از بحرین و یمن و فلسطین، بیان کرد: جریان فلسطین جریان اسلام است، زیرا صهیونیسم درصدد سلطه جهانی است و جمهوری اسلامی مخالف سلطه جهانی، مخالف اشغالگری، مخالف کودک کشی و مخالف کشتن زنان بی دفاع است و باید این واقعیت ها را مخابره کنیم.

وی موضوع برجام را از دیگر محورهای جلسه مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: اگرچه شاهد وعده های طرف مقابل مذاکرات در برداشتن تحریم ها هستیم، اما هرگز عهدشکنی آمریکا در خروج از برجام را فراموش نخواهیم کرد؛ این در حالی است که نمی توان حق دانش هسته ای را از ملت ایران گرفت، زیرا در آینده بیشتر به این دانش نیازمند خواهیم بود و قطعا رشد و توسعه مبتنی بر دانش هسته ای مد نظر خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، مقام معظم رهبری را سکاندار هدایت تولید علم در ایران دانست و گفت: بدون شک علوم انسانی از مهمترین آموزه های وحیانی بوده و نمی توان دین را از علوم انسانی جدا کرد؛ البته نگاه ستیزانه به حوزه علم نداریم، اما باید خودمان مولد علم باشیم و وارداتی عمل نکنیم لذا رهبری همواره حمایت از نهضت علمی و بومی سازی علم در ایران را در دستور کار دارند.

وی از نخبگان و عالمان و دانشمندان و متولیات فرهنگی و دانشگاه ها خواست یک افق فرهنگی مشخص تعریف کنند و متذکر شد: باید در علوم انسانی مولد باشیم و این علوم را به دنیا عرضه کنیم و قطعا دنیا استقبال خواهد کرد.

آیت الله رمضانی، اسلام را دین محبت دانست و خاطرنشان کرد: اگر روزگاری دشمن به فکر نابود کردن دین بود، امروز به دنبال فردی کردن دین است، در حالی که دین برای اصلاح فرد و جامعه آمده و هنوز نتوانستیم زیبایی های دین را به جامعه به ویژه جوانان معرفی کنیم؛ در این راستا نیازمند کوچ کردن به فضای مجازی و تنظیم قالب و محتوا برای تبیین دین هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×