» آخرین اخبار » گیلان » آیت الله رمضانی: ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان مطالعه، نیازسنجی و بازتعریف شود

آیت الله رمضانی: ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان مطالعه، نیازسنجی و بازتعریف شود

اسفند ۲۷, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، آیت الله رضا رمضانی امروز در نشست صمیمی با مسؤولین گروه‌های جهادی شهرستان آستارا که در حرم مطهر امامزادگان قاسم و ابراهیم (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی نقش کلیدی و اساسی در فعالیت فرهنگی شهر دارند. 

وی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده در خصوص فعالیت‌های جهادی در شهرستان آستارا، نویدبخش اقدمات خوب در این حوزه است، گفت: توزیع بسته معیشتی، جمع کردن خیرین، فقرزدایی و سرکشی از نیازمندان جزء سیره عملی پیامبر اکرم (ص) است. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به نیازمندان در فضای جامعه خیلی اثرگذار است، افزود: این خدمات نشان می‌دهد که حاکمیت دینی به فقرزدایی اهتمام می‌ورزد. 

رمضانی، فقرزدایی را از آموزه‌های مهم اسلام دانست و بیان کرد: اسلام حتی در رابطه با زدودن فقر، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کارهای جهادی و محرومیت‌زدایی از جمله اقداماتی است که چون منفعت مالی ندارد، هر کسی راغب به انجام دادن آن نیست، تصریح کرد: جوانانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند باید تشویق و حمایت شوند زیرا بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنند. 

وی به بیکاری نیمی از جوانان فعال در گروه‌های جهادی شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: باید از این جوانان با انگیزه که با حضور در مناطق دوردست به نیازمندان بسته‌های معیشتی می‌دهند، حمایت شود. 

ضرورت مطالعه، نیازسنجی و بازتعریف ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان
رمضانی با اشاره به اینکه از استاندار گیلان و تیم مدیریتی‌شان می‌خواهم تا بدون هیچ تفاوتی، همه شهرستان‌های استان را مورد مطالعه قرار داده و درباره هر یک، نیازسنجی کنند، افزود: ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان باید بازتعریف شود و از جوانان که در کف جامعه و میدان‌ها حضور دارند در این بخش استفاده شود. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای خدا کار کردن، ارزش متعالی است، تصریح کرد: همین کارهای جهادی است که نظام را حفظ کرده و به جایی رسیدیم که روی پای خود بایستیم. تقویت گروه‌های جهادی ایران اسلامی را در همه عرصه‌ها برنده کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌های زیادی است، گفت: فرماندار آستارا هم می‌تواند با در اختیار گذاشتن تیمی به جوانان جهادی، در راستای توسعه شهرستان گام بردارد. 

رمضانی با اشاره به اینکه اقدامات فقرزدایی و اهدای بسته‌های معیشتی باید توسعه پیدا کند، بیان کرد: برای رشد هر استان و شهرستان به لحاظ فکری، فرهنگی و معیشتی، نیاز به سند فرهنگی داریم و مرکز استان باید یک اهتمام و توجه جدی نسبت به شهر آستارا داشته باشد. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خوشبختانه کسانی که معتقد به گفتمان نظام اسلامی هستند در شهرستان آستارا، مدیر و مسؤول شدند، اظهار کرد: مسؤولیت دادن به کسی که گفتمان نظام را قبول نداشته باشد، حرام است. 

رمضانی با بیان اینکه مطالبه‌گری حق هر شهروند و هر فرد انقلابی است، افزود: مطالبه‌گری باید عاقلانه، عالمانه، واقع بینانه، دلسوزانه و همراه با آداب اخلاقی و معنوی باشد. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم پیشنهاد و راهکار بدهیم، باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد، گفت: جامعه اسلامی باید اخلاق‌مدار باشد و راز بعثت نیز اخلاق‌محوری است. 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم، کتاب قانون، زندگی و انسان است، بیان کرد: این کتاب آسمانی، انسان را به درستی و به جامع‌ترین شکل، معرفی می‌کند. 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، بازوی توانمند شهرستان‌ها است، افزود: این شورا باید برنامه محور باشد و هر بودجه فرهنگی در آن شورا مصوب شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *