» آخرین اخبار » گیلان » سال ۱۴۰۱ تحول و توسعه در مناطق و نواحی رشت

سال ۱۴۰۱ تحول و توسعه در مناطق و نواحی رشت

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در نشست خبری پایان سال شورا با حضور رسانه‌ها در سالن اجتماعات هلال احمر گیلان با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت مهدی موعود ( عج) و عید باستانی نوروز اظهار کرد: امیدوارم به برکت تقارن سال جدید با نیمه شعبان، سالی توأم با خیر و برکت و سلامتی برای تمامی شهروندان باشد.

محمد حسین واثق کارگرنیا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش مهم رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد این لحظه‌ها ثبت نمی‌شود و بدون دوربین و اقدامات شما خبرنگاران ، این کارهای ما همانند یک اقدام تثبیت نشده است.

وی با اشاره به عمر فعالیتی شورای ششم رشت افزود: یقیناً چند سال باقی مانده از عمر شورای ششم رشت نیز به چشم برهم.زدنی می‌گذرد و امیدواریم با استفاده از فرصت خدمت که به حول الهی و شهروندان در اختیار اعضای شورا قرار گرفته، بتوانیم اتفاقات خوبی برای شهر رقم بزنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عملکرد هفت ماهه شورای ششم تصریح کرد: طی مدت حدود هفت ماهه ۳۳ جلسه عادی و فوق‌العاده در شورای رشت برگزار شد که البته شورا مجاز است ماهیانه دو جلسه عادی داشته باشد اما با توجه به اهمیت موضوعات و لوایحی که از سوی شهرداری رشت به شورا ارسال می‌شد اعضای شورا با هدف تسریع بخشیدن به لوایح شهرداری و رفع مشکلات شهر این تعداد جلسات را برگزار کرده است.

کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا پُرکارترین کمیسیون شورا

کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس آمار، کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا بیشترین جلسات را برگزار کرده، افزود: انتخاب شهردار به عنوان مهمترین وظیفه شورا است و شورای رشت در ابتدای شروع فعالیتش نسبت به انتخاب و در واقع ابقای سید محمد احمدی در جایگاه شهردار رشت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شورای ششم رشت در نخستین جلسه فعالیتش پس از ادای سوگند در استانداری گیلان نسبت به انتخاب شهردار و هیئت رئیسه شورا اقدام کرد، تصریح کرد: متأسفانه پس از استعفای شهردار رشت، بار دیگر شورا نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کرد که نشانه اتحاد و همدلی شورا است و پس از این نیز اتحاد و همدلی ما بین اعضای شورا به رقم خوردن اتفاقات خوبی برای رشت منجر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت فعلی راضی نیستیم، تصریح کرد: سال آینده را سال تحول و توسعه در مناطق و نواحی و توزیع عادلانه خدمات در  رشت می‌دانیم و تلاش می‌کنیم این مهم تحقق پیدا کند.

کارگرنیا به اجرای رینگ ۹۰ متری، بازگشایی سرگل و سعدی و ادامه پروژه مسیر بلوار احسانبخش اشاره کرد و گفت: این موارد جزو اولویت‌های شورا در سال ۱۴۰۱ است و تکمیل پروژه فرزانه به میدان امام علی(ع) را نیز در دستور کار داریم.

وی با اشاره به مشکل کمپوست و دفنگاه زباله سراوان بیان کرد: با وجود اینکه ظرفیت ۵۰۰ تنی کمپوست مهیا شده اما در حال حاضر با ظرفیت روزانه ۲۵۰ تن روزانه مشغول به فعالیت است و انتظار داریم شهردار رشت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه استاندار گیلان به طور جدی پیگیر رفع مشکل زباله سراوان است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز هر چه سریع‌تر مشکل زباله سوز سراوان برطرف شود.

احداث هتل و رستوران با هدف جذب گردشگر  

هادی رمضانی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه رصد خانه نجوم شهرداری رشت پس از سال‌ها انتظار به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد:  در  تلاشیم تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب نسبت به احداث هتل‌ها و رستوران‌های مناسب با هدف جذب بیشتر گردشگر اقدام کنیم.

برندسازی رشت در مباحث مختلف

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه این کمیسیون بیش از ۲۲ محور کاری دارد، اظهار کرد: این محورها را در قالب کارگروه‌های مختلف در دست بررسی داریم.

نادر حسینی به تصویب تقدیر سالیانه از مفاخر رشت اشاره کرد و گفت: بررسی تعرفه بها و خدمات از دیگر اقدامات کمیسیون فرهنگی شورا طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه به محلات کم.برخوردار رشت نگاه ویژه‌ای داریم، افزود: توزیع عادلانه خدمات در سطح رشت نیز بر اساس این رویکرد در دستور کار است.

حسینی به برگزاری جشنواره سردار تا سردار اشاره کرد و گفت : ما در تلاش برای برندسازی رشت در مباحث مختلف هستیم.

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در رشت

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه بابت اقداماتی که تاکنون در رشت انجام نشده است، از شهروندان عذرخواهی می‌کنم، اظهار کرد: ۵۳۹ مخزن زباله و زیر مخزنی را طی این مدت در سطح رشت جانمایی کرده‌ایم.

سید حسین رضویان با بیان اینکه تا به امروز سه هزار و ۱۰۰ اصله درخت ۶ ساله و ۸ ساله در رشت کاشته شده، افزود: باید به جایی برسیم که در رشت شاهد کاشت درختان بیشمار باشیم که به زیبایی شهر بیافزاید.

وی با ابراز تأسف از اینکه در رشت اطلس جامع سرمایه‌گذاری نداریم، بیان کرد:  در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اطلس سرمایه‌گذاری در رشت برنامه ریزی شده است.

وضعیت نامناسب پایانه شهر رشت

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای ششم رشت نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نامناسب پایانه رشت اظهار کرد: در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم رشت طی بازدیدی از پایانه قرار بود در وضعیت پایانه تغییراتی انجام شود و امروز هم طی بازدیدی که از پایانه داشتم باز هم شاهد وضعیت بسیار نامناسب بودیم و چاله‌هایی برای کاشت نهال در پایانه ایجاد شده اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و سرویس‌های بهداشتی پایانه با وضعیت بسیار نامطلوب به حال خودش رها شده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه یک گونی ته سیگار در پایانه رشت به واسطه عدم نظافت وجود دارد، افزود: پس از شروع فعالیت کمیسیون ترافیک شورای ششم رشت ، انباشت طرح‌های اجرا نشده از ادوار گدشته را شاهد بودیم و اولویت کمیسیون ترافیک شورای ششم رشت را اجرا و اتمام طرح‌های مصوب ادوار گذشته گذاشتیم. 

وی به برخی از تیترهای رسانه‌ها اشاره کرد و گفت:  پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حق‌الجلسه شورا است و رئیس شورا حتی یک ناهار تاکنون به هزینه شورا به اعضای شورا نداده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای ششم رشت با اشاره به اینکه اعضای شورا در انتصابات شهرداری رشت دخالت ندارند، تصریح کرد: مهدی نوری هریس، علیرضا تاج شهرستانی و بنده سه عضو شورا بودیم که برای شهردار شدن علوی تلاش کردیم اما در شرایط فعلی با بی‌توجهی‌های شهردار خودمان هم مانده‌ایم.

عباس نژاد با بیان اینکه مواردی از جمله مسیر دوچرخه سواری، دوربین‌های هوشمند ترافیکی، ایستگاه‌های اتوبوس در دستور کار کمیسیون ترافیک شورا در سال ۱۴۰۱ است، گفت: بازگشایی برخی از معابر را نیز در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌کنیم.

جهت‌دهی شورا برای بهره‌مندی پروژه‌های عمرانی رشت از اعتبارات ملی

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به نقش قدرتمند رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها بسیار با قدرت عمل می.کنند و به لحاظ سرعت انتشار خبر حتی از  صداوسیما نیز پیشی گرفته‌تند.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش بسیار مهمی دارند، افزود: با بررسی بودجه شهرداری رشت در ادوار گذشته متوجه شدم که در برخی از ادوار گذشته در حوزه بودجه به خوبی برنامه‌ریزی نشده است.

وی به بودجه شهرداری رشت به عنوان یک تراز مالی اشاره کرد و گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه یکی از کمیسیون‌های پر کار در شورا و از سال ۹۴ متأسفانه تفریغ بودجه انجام نشده بود و در دوران فعالیت کمیسیون بودجه شورای ششم رشت، تمامی این تفریغ‌های بودجه باقی مانده از ادوار گذشته را بررسی و انجام دادیم. 

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به اینکه رشت در باتلاقی فرو رفته است، افزود: اخیراً طی سفر به مشهد پیرامون بودجه مشهد بررسی‌هایی انجام دادم که  در آنجا متوجه شدم شهرداری مشهد از بودجه ملی بسیار خوبی برخوردار است و خوشبختانه با پیگیری .های انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در راستای بهره‌مندی از اعتبارات دولتی برای پروژه‌های عمرانی رشت با جهت.دهی‌های شورا انجام شد.

شفیعی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت بیان کرد: شهردار به عنوان مجری وظیفه انجام پروژه.هایی که شورا مصوب ‌کرده را دارد و متأسفانه در برخی از ادوار گذشته در شهر رشت حتی بودجه.های کاذب برای شهر بسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید اقداماتی بزرگ انجام دهیم افزود: پسماند سراوان، بازگشایی مسیرهای بزرگ که به کاهش حجم ترافیک رشت می‌انجامد را نیز در دستور کار داریم.

بررسی تاب‌آوری ساختمان‌های رشت 

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ابتدای شروع فعالیت کمیسیون عمران تلاش کردیم مشکلات را بررسی کنیم، اظهار کرد: متأسفانه در برخی از مناطق شهرداری رشت کارشناسانی حضور دارند که حتی نسبت به ابتدایی‌ترین امور مربوط به آسفالت مطلع نیستند.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه نیروهای شهرداری رشت باید آموزش‌های کاربردی ببینند، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت در  حوزه آموزش اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید به ارائه خدمات الکترونیک در شهرداری رشت تصریح کرد: یقیناً ارائه خدمات الکترونیک ضمن تسریع در امور موجب کاهش برخی از رانت‌های نیز می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پیگیر رفع مشکل زمین‌های نسقی در رشت هستیم، گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این مشکل برای همیشه رفع شود.

نوری هریس به بررسی تاب.آوری ساختمان‌های رشت اشار ه کرد و گفت: متأسفانه از این لحاظ وضعیت خوبی در  رشت نداریم و در تلاشیم تا با اقدامات انجام شده برای این مهم نیز چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید به برپایی میز خدمت در تمامی مناطق شهرداری رشت گفت: این کار موجب می‌شود تا مشکلات شهروندان سریع‌تر بررسی و برطرف شود.

نوری هریس با بیان اینکه برای شناسایی مشاغل پرترافیک نیز به شهردار رشت بارها تذکر داده‌ایم، بیان کرد: امیدوارم در این باره نیز با توجه بیشتر شهردار رشت اقدامات خوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×