» آخرین اخبار » گیلان » چهارشنبه آخر سال در گیلان با ۶۹ مصدوم به پایان رسید/ ترقه و فشفشه؛ آسیب زاترین

چهارشنبه آخر سال در گیلان با ۶۹ مصدوم به پایان رسید/ ترقه و فشفشه؛ آسیب زاترین

اسفند ۲۵, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان، آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال را ۶۹ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آسیب دیدگان ۱۰ تا ۲۰ ساله بودند.

دکتر پیمان اسدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به  آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ گیلان و آماده باش ۷۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، گفت: چهارشنبه آخر سال در گیلان ۶۹ مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد ۴۷ مرد و ۲۲ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین نواحی آسیب دست و چشم بود، یادآور شد: آسیب های این نواحی شامل سوختگی، خراشیدگی و بریدگی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، بیشترین رده سنی را ۱۰ تا ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۹ نفر رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۱۴ نفر در رده سنی بالای ۵۰ سال دچار بیشترین آسیب شده اند.

اسدی، به افزایش یک درصدی آمار مصدومان چهارشنبه آخرسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: ترقه و فشفشه بیشترین آسیب های حوادث چهارشنبه آخر سال را رقم زد.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین رشت با ۱۴ نفر مراجعه و بیمارستان ولایت رشت با ۱۲ نفر مراجعه بیشترین مراجعین مصدومین چهارشنبه آخر سال را داشتند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان یادآور شد: سال گذشته تعداد ۶۸ نفر(۵۰ مرد و ۱۸ زن) بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال به بیمارستان های استان گیلان مراجعه کرده بودند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×