» آخرین اخبار » گیلان » دلارهایی که یونسکو برای کنترل جمعیت ایران هزینه کرد!

دلارهایی که یونسکو برای کنترل جمعیت ایران هزینه کرد!

اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان صبح امروز در دیدار با مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت،  شاخص‌های رشد در یک جامعه را سلامت و نشاط دانست و اظهار کرد: در کنار سلامت، نشاط نیز باید در جامعه حفظ شود که لازمه آن نظم، ارتباط با قرآن و مفاهیم معرفتی است.

 کار فرهنگی همه‌جانبه لازمه تحقق قانون جوانی جمعیت

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سیاست جمعیتی را یکی از چالش‌ها دانست و گفت: همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها باید کار فرهنگی را در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت و خانواده در پیش بگیرند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین بر ضرورت اجرای طرح انطباق تأکید کرد و افزود: در دوره کنونی، گسترش خدمات سلامت حوزه زنان در بخش‌های بهداشت و درمان باید  توسط بانوان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تصریح بر اینکه احکام و عقاید اسلامی مبتنی بر فطرت انسانی بنا نهاده شده، افزود: طرح انطباق صرفاً خواسته اسلام برای کشورهای مسلمان نیست بلکه در کشورهای توسعه‌یافته و غربی نیز زنان فطرتاً خواستار دریافت خدمات سلامت خود توسط بانوان هستند و این نوع خدمات را به پزشکان مرد ترجیح می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر فراهم آوردن بستر جهت رشد و تعالی انسان‌ها گفت: در تلاشی هستیم در شورای فرهنگ عمومی، بستر را برای صالح شدن انسان‌ها و جامعه مهیا کنیم.

جوانی جمعیت و طرح انطباق دو رویکرد مهم وزارت بهداشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بصیری، مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی خدمات سلامت، اظهار کرد: وزارت بهداشت، سن و سال نمی‌شناسد و دشمن نیز  تلاش می‌کند تا به مردم در این عرصه صدماتی را وارد کند.

وی با اشاره به روحیه باورمدارانه دکتر عین اللهی-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: توجه به جوانی جمعیت و خانواده و همچنین اجرای قانون انطباق، دو رویکرد مهم و محوری مقام عالی وزارت بهداشت در دوره کنونی است.

نقش پررنگ رسانه‌های بیگانه درجهت کنترل جمعیت ایران

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه جمعیت کشور در صورت صیانت نشدن، به پایین‌ترین میزان خود در آینده می‌رسد، گفت: در حال حاضر رسانه های معاند، در تقابل با جمعیت کشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به تقدیم خیل عظیمی از شهدا در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و انقلابی، بیان کرد: قانون انطباق در راستای استمرار ارزش‌های الهی و انسانی است و برای اجرا نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای هر قانونی باید با موازین شرعی منسجم و هماهنگ باشد، گفت: در حفظ حیثیت مسلمانان و تکریم فطرت انسانی باید قانون جمعیت و طرح انطباق در کشور به‌ویژه در حوزه درمان اجرایی شود و وزارت بهداشت نیز بر اجرای آن  تاکید دارد.

جوانی جمعیت و خانواده و موضوع انطباق دو نکته بسیار مهم در حوزه سلامت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  نیز در این دیدار با تقدیر از حضور و رصد میدانی آیت‌الله فلاحتی در حوزه سلامت، اظهار کرد: جوانی جمعیت و خانواده و موضوع انطباق، دو نکته بسیار مهم در حوزه سلامت هستند و باید به‌درستی تبیین و اجرا شوند.

وی با اشاره به‌فرمان جهاد تبیین امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، افزود: جهاد تبیین نباید در حد هشتگ و برگزاری جلسات، محدود شود بلکه باید همان‌گونه که امام راحل(ره) فرمان جهاد در دوران دفاع مقدس داد و همه وارد میدان شدند، در جهاد تبیین نیز همه گوش‌به‌فرمان رهبری معظم انقلاب باشند و  بصورت عملیاتی اجرا کنند.
 

گیلان سالمند و نرخ باروری پایینی دارد

فردین مهرابیان- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به پایین بودن نرخ باروری و جمعیت سالمندی قابل‌ملاحظه در استان اشاره داشت و بر مشارکت همگانی در تحقق قانون جوانی جمعیت و خانواده تأکید کرد.

وی دریافت خدمات در بهداشت را اجباری دانست و گفت: همه باید در رشد شاخصه‌های نظام سلامت مشارکت فعالانه داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به بهبود امید زندگی و همچنین کاهش مرگ‌ومیر به‌ویژه در کودکان در استان در مقایسه با سال‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و آن را ثمره تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه دانست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *