» آخرین اخبار » گیلان » مرکز تست کرونا در نوروز تعطیل نیست/ احتمال مبتلا شدن در چهارشنبه سوری!

مرکز تست کرونا در نوروز تعطیل نیست/ احتمال مبتلا شدن در چهارشنبه سوری!

اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس شبکه بهداشت بندرانزلی، با بیان اینکه دو پایگاه فعال واکسیناسیون داریم و در ایام نوروز مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا تعطیل نیست، گفت: تاکنون ۵۰ درصد واجدین شرایط دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

دکتر بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی در آخرین جلسه شورای مدیریت و پیشگیری از وقوع جرم سال ۱۴۰۰ بندر انزلی که در دفتر مدیریت رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین سال آینده بازرسی ویژه از اماکن داریم، اظهار کرد: علاوه بر بازدیدهای روزانه مشترک، بازرسی از اماکن به ویژه مکان‌های پرتردد از جمله هتل‌ها، فست فودها و رستوران ها همه روزه توسط بازرسین بهداشت محیط صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان بندر انزلی در ایام نوروز برای ارائه خدمات، افزود: با توجه به تعداد بستری‌های کرونایی همچنین مراجعه به مراکز سرپایی می‌توان اظهار کرد که از پیک ششم کرونا نیز عبور کردیم.

صیاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام چهارشنبه سوری همچنین تعطیلات نوروزی به دلیل تردد زیاد خودروها احتمال بروز حوادث زیاد است لذا توصیه می‌کنیم تا مردم مراقب باشند زیرا ممکن است فردی به علت سوختگی چهارشنبه آخر سال و یا تصادف در ایام نوروزی به بیمارستان مراجعه کرده و متاسفانه در آنجا به کرونا آلوده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: امیدواریم شاهد بروز هیچ حادثه‌ای نباشیم ولی با تمهیدات انجام شده آمادگی درمان تلفات تصادفات را داریم و به اندازه کافی دارو و تجهیزات برای این مدت ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه دو پایگاه فعال واکسیناسیون داریم و در ایام نوروز مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا تعطیل نیست، گفت: تاکنون ۵۰ درصد واجدین شرایط دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

صیاد با تاکید بر اینکه بهترین زمان دریافت واکسن زمانی است که پیک افت کرده زیرا وقتی که پیک بالا می‌رود ارزشی ندارد، تصریح کرد: ممکن است عده‌ای بگویند کرونا گرفتیم و واکسن نزنیم ولی این درست نیست زیرا طبق آمار افرادی که واکسن زده‌اند دچار علایم خفیف‌تری هستند و خوشبختانه تعداد مرگ و میرهای کمتری دارند.

برخورد حقوقی با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها

همچنین در این جلسه جواد نوروزی، مدیرکل حراست و سرپرست اداره کل بازرسی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌کنیم با حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی برای استفاده از خدمات منطقه آزاد روبه‌رو باشیم اقدامات لازم برای استقبال از این عزیزان صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که در روزهای عادی معمولا تا ۲۰۰۰ خودرو و در ایام آخر هفته تا ۹۰۰۰ خودرو تردد داشته و وارد پارکینگ منطقه آزاد می‌شوند، تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ حدود ۶۰۰۰ است و در ایام عید حدود ۱۷ هزار تردد شناور پیش‌بینی شده است که با توجه به ورود و خروج خودروها مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

سرپرست اداره کل بازرسی منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه پنج روستا در محدوده این منطقه قرار دارد، گفت: در ایام نوروز نیز بازرسی‌های لازم مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز با جدیت در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده از طریق معاونت حقوقی منطقه پیگیری می‌شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه مسافرین و شهروندان برای استفاده هر چه بهتر از امکانات این منطقه رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر داشته باشند، تصریح کرد: جهت خدمات‌رسانی در حوادث احتمالی طبق هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان، اورژانس و پزشک مستقر در تعطیلات سال جدید برای منطقه آزاد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد از جایی کمک‌ نمی‌گیرد و بودجه دولتی ندارد و به صورت درآمد هزینه اداره می‌شود، تاکید کرد: ورودی خودروها به پارکینگ ۱۰ هزار تومان پیش‌بینی شده که این مبلغ برای خودروهای بومی ۵۰۰۰ تومان است.

اقلام اساسی شب عید برای توزیع آماده است

رضا نوربخش، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بندر انزلی نیز، اظهار کرد: با توجه به این که وظیفه تولید، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی به جهاد کشاورزی محول شده برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و در سطح شهرستان اقلام اساسی شب عید آماده توزیع است.

وی افزود: سرکشی به مراکز عرضه کالاهای اساسی از امروز تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان و اعضای قرارگاه امنیت غذایی از جمله فرمانداری، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اداره صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام می‌شود.

نوربخش با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته، تصریح کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در زمینه توزیع مرغ پیش‌بینی صورت گرفته تا از ۱۲ تن تا ۲۰ تن نیز آمادگی توزیع برای تامین نیاز جمعیت شناور شهرستان در تعطیلات را داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی بندر انزلی گفت: برای تهیه میوه شب عید چهار تن پرتقال و ۱۰ تن سهمیه امسال شهرستان است و قیمت‌ها بر اساس تنظیمات کشوری روزهای آخر سال مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گیلان از استان‌های تولیدکننده برنج است سهمیه برنج خارجی نداشت اما امسال ۲۲۱ سهمیه شهرستان بندر انزلی تخصیص یافته است.

تشکیل پرونده تعزیراتی برای ۵ فروشگاه زنجیره‌ای

همچنین در این جلسه محمدرضا روحانی‌منش، رئیس اداره صمت شهرستان بندر انزلی عنوان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای گشت‌های مشترک با ادارات مربوطه جهت نظارت بر فعالیت بازار، افزود: شهروندان می‌توانند در سامانه ۱۲۴.ir به صورت کشوری شکایات خود را طرح کرده تا توسط مسئولین رصد شود.

روحانی‌منش تصریح کرد: با پنج فروشگاه زنجیره‌ای با موضوع گرانفروشی برخورد شد و این واحدها با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی شدند.

رئیس اداره صمت انزلی با اشاره به اینکه این اقدامات بعد از گزارش تخلف صورت گرفته این واحدها از سوی شهروندان اعلام شد، گفت: برای همه کالاهای تولید شده در سطح کشور باید قیمت تولید درج شود.

وی اضافه کرد: از ۱۹ دی امسال طی مصوبه تنظیم بازار و وزارت صمت همه واحدهای تولیدی در سطح کشور موظف به درج قیمت تولید بر روی محصولات تولیدی خود هستند و محصولات با حداکثر ۳۰ درصد سود در سطح کل کشور به دست مصرف کننده برسد.

محمود یوسفی‌فر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه از ظرفیت شاد برای اطلاع‌رسانی و مراقبت از حوادث چهارشنبه آخر سال استفاده کردیم، اظهار کرد: تعدادی فیلم کوتاه و پوستر از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسال شده که در تمام کانال مدارس برای ۲۰ هزار دانش‌آموز متصل‌ به شاد همچنین بیش از هزار همکار فرهنگی ارسال شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه همه مدارس غیردولتی به دوربین مداربسته مجهز هستند، تاکید کرد: در ایام نوروز بازرسی و سرکشی به همه مدارس در دستور کار مدیران و سرایداران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات برخی افراد سودجو مدارس بلااستفاده در تعدادی از روستاها را با هدف افزودن زمین به سایر اراضی مجاور تخریب می‌کنند، گفت: این موارد مورد پیگیری جدی قرار دارد و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×