» آخرین اخبار » گیلان » ۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان گیلانی پرداخت شده است

۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان گیلانی پرداخت شده است

اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر امروز قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با استاندار گیلان در سالن شهید انصاری دیدار کرد.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در این مراسم با بیان اینکه انجام بیمه کشاورزی بسیار به کشاورزان در صورت بروز خسارت کمک می‌کند، اظهار کرد: انجام فرآیند بیمه کشاورزی یکی از مهم‌ترین اصول قبل از انجام کشت است که اغلب کشاورزان به این امر مهم بی‌توجه هستند.

ابراهیم حسن زاده با اشاره به افزایش بیمه‌گذاران حوزه کشاورزی در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری ۶۲ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده از حوادث در گیلان پرداخت‌شده است.

وی عمده‌ترین دلیل بروز خسارت در حوزه کشاورزی را بحران کم‌آبی دانست و افزود: خسارت‌های پرداخت‌شده در زمینه بحران‌های بارش‌های شدید، کم‌آبی و خشکی در استان گیلان بوده است.

به گفته قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور سهم عمده این مبلغ خسارت مربوط به برنج بوده و این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و در سال زراعی جدید هم با توجه به هماهنگی‌های به عمل‌آمده با رئیس سازمان چای کشور مقرر شد بیمه فراگیر در چای با محوریت صندوق توسعه چای اجرایی شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش سهم بیمه کشاورزی باید جزو اولویت‌های مسؤولان امر قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر مرجع بودن پرداخت خسارات بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه و حمایت ۷۰ درصدی دولت از سهم بیمه کشاورزی، لازم است افزایش سهم بیمه برنج، چای و باغ‌های کشاورزی در سال زراعی جدید، باید جزء اولویت‌های مسؤولان باشد.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به حمایت از بخش کشاورزی در گیلان گفت: توجه به این موضوع این مهم سبب اطمینان خاطر کشاورزان در تولید و عرضه محصول می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *