» آخرین اخبار » گیلان » تصرفات غیر قانونی حیات پارک ملی بوجاق را به مخاطره انداخته است

تصرفات غیر قانونی حیات پارک ملی بوجاق را به مخاطره انداخته است

اسفند ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، جان احمد آقایی امروز در حاشیه بازدید از مجتمع مسکونی که به صورت غیر قانونی ساخته شده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمین این مجتمع، اراضی کشاورزی بوده که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری داده شده و علی رغم تذکرات دستگاه قضایی و پلمپ کردن ساختمان، سازنده با تمرد از قانون پلمپ را شکسته و به ادامه ساخت‌وساز مبادرت کرده است. 

وی با بیان اینکه رای تخریب این مجتمع صادر شده است و باید در اسرع وقت اجرایی شود، افزود: خریداران واحدهای مجتمع می‌توانند از مسیر قانونی حقوق خود را مطالبه نمایند. 

معاون پیشگیری و وقوع از جرم دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه کاربری این زمین، کشاورزی است، بیان کرد: پس از تخریب، باید تمامی آثار ساخت‌وساز مرتفع شده و زمین به وضعیت اولیه خود بازگردد. 

آقایی یکی دیگر از مشکلات کیاشهر را مساله پسماند و زباله این بخش عنوان کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با استفاده از ظرفیت مدیران محلی مانند دهیاران و اعضای شوراها در شهر‌های کوچک آغاز شده و به زودی در کل استان اجرایی می‌گردد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه  ورود شیرابه پسماندها، برداشت شن و ماسه، تصرفات غیر قانونی و صیدهای بی‌رویه حیات پارک ملی بوجاق را به مخاطره انداخته و زیبایی آن را تحت الشعاع قرار داده است تصریح کرد: تلاش دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی استان، حائل‌زدایی و رفع مشکلات این منطقه است تا با مدیریت بر اساس قانون بتوان آسیب‌های وارده را کاهش داده و در جلب رضایت مردم این شهر گام برداریم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *