» دسته‌بندی نشده » واکنش منفی گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل

واکنش منفی گروه‌های مقاومت فلسطین به استقبال ترکیه از رئیس اسرائیل

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


دو جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه بنا به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مجددا بر مواضع اصولی خود در مخالفت با هرگونه برقراری روابط با دشمن تأکید می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر بر مخالف خود با داشتن هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید می‌کنیم و خواهان حمایت بیشتر از مردم خود برای پایان دادن به اشغالگری و احیای حقوق ملی خود هستیم».

جنبش حماس سفر مسؤولان اسرائیلی به کشورهای اسلامی و عربی که آخرین نمونه آن سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به برخی کشورهای منطقه بود را با نگرانی زیادی دنبال می‌کند.

حماس افزود: ما این سفرها به کشورهای اسلامی و عربی را که عمق استراتژیک ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن است، مایه تاسف می‌دانیم.

جنبش مقاومت فلسطین تصریح کرد: همچنین بار دیگر موضع اصولی خود را در مخالفت با هرگونه رابطه با دشمن صهیونیستی که مقدسات ما را هتک حرمت کرده، به دنبال یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی است، به محاصره ساکنان غزه و تجاوزات علیه آنان ادامه می‌دهد، هزاران نفر را به اسارت گرفته، کودکان را می‌کشد، خانه‌های فلسطینیان را ویران می‌کند و این ملت را آواره می‌کند، اعلام می‌داریم.

در بیانیه حماس آمده است: ما همچنین تاکید می‌کنیم که نباید زمینه برای حضور دشمن صهیونیستی در منطقه و پایمال کردن منافع ملت‌ها فراهم شود، کما اینکه خواستار همبستگی بیشتر با ملت فلسطین و تقویت مقاومت و پایداری این ملت به عنوان خط مقدم دفاع از قبله نخست مسلمانان و منافع امت هستیم؛ که این منافع قطعا با منافع دشمن غاصب صهیونیستی در تضاد است.

جنبش جهاد اسلامی هم از استقبال رئیس رژیم صهیونیستی در ترکیه ابراز تأسف کرد و گفت که این اقدام مغرضانه دشمن در برابر جهاد مردم فلسطین است.

جهاد اسلامی افزود: تلاش برای احیای روابط با دشمن به بهانه منافع دو طرف، خیانت به بیت المقدس و فلسطین است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×