» آخرین اخبار » گیلان » مشکلات ایثارگران در دولت مردمی حل و فصل شود/داوطلب مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

مشکلات ایثارگران در دولت مردمی حل و فصل شود/داوطلب مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری از از رشت، تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزار شد.

باید قدردان همسران شهدا باشیم

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه خدمت به ایثارگران وظیفه ماست، اظهار کرد: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و هرچه امروز داریم از برکت صبر و مقاومت شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

محمود پاکدل با بیان اینکه همسران شهدا نقش پدر و مادر داشتند، افزود: این عزیزان امروز فرزندانی تقدیم این نظام کردند که در جایگاه‌های مدیریتی کشور و درصد بالایی از نخبگان جامعه را تشکیل می‌دهند که توسط همسران شهدا تربیت شدند و باید قدردان این زحمات باشیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۷۵ نماینده مجلس از ایثارگران هستند، گفت: اگر با این مجلس و دولت انقلابی و مردمی گامی برای ارائه خدمات و رفع مشکلات ایثارگران برداشته نشود شاید فرصت دیگری پیش نیاید.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه این انقلاب راحت به دست نیامده و باید در خدمت این انقلاب باشیم، بیان کرد: حضرت امام (ره) با سیاست‌های ۱۲ گانه تأکید بر تکریم ایثارگران دارند و ما باید همواره تلاش کنیم قوانین و آیین‌نامه‌های ابلاغی را به نحو احسن اجرایی کنیم تا شرمنده آن‌ها نباشیم‌.

پاکدل با اشاره به قصور برخی دستگاه‌ها در خصوص جذب و به کارگیری ایثارگران و تبدیل وضعیت آن‌ها بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا این موضوع حل شود، تا چند سال گذشته وام مسکن درصد عمده‌ای از سبد تأمین مسکن را می‌پوشاند اما با توجه به افزایش قیمت مسکن با افزایش تورم، تسهیلات مسکن به ۲۰ درصد یک واحد مسکونی هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر تامین معیشت اقشار آسیب پذیر گفت: حداقل از پنج درصد مسکن ملی استان باید برای ایثارگران و ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال برای ایثارگران استان بهره‌مند شویم.

کلید واژه وصیت‌نامه شهدا تبعیت محض از ولایت فقیه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، اظهار کرد: امنیت و آرامشی که امروز در کشور داریم مرهون صبر و آرامش و ایثار خانواده شهدا خصوصاً مادران چند شهید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه کلیدواژه اصلی وصیتنامه شهدا تبعیت محض از ولایت فقیه است گفت: امروزه مسؤولان چنین رفتاری با رهبری ندارند و گاها نظر خود را بر نظر ایشان ترجیح می دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید در برابر تحقق آرمان‌های شهدا پاسخگو باشند، افزود: همه ما وظیفه داریم که از امانات شهدا به خوبی پاسداری کنیم کلید واژه وصیت نامه شهدا همراهی با امام (ره) و خط قرمز آن‌ها بود و این امر نشان دهنده رفتار ما با رهبر معظم انقلاب است.

مصطفی پور با تأکید بر تبعیت از ولایت فقیه بیان کرد: شهدا از امام تبعیت می‌کردند اما امروز مسؤولان ما چنین رفتاری نداشته و نظر خود را به نظر ایشان ترجیح می‌دهند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان پیروی از رهبر معظم انقلاب موجب موفقیت و توفیقات روز افزون شده و اگر شاهد شکستی هستیم به دلیل زمین گذاشتن فرمایشات رهبر انقلاب است.

حق خانواده شهدا با محاسبات دنیوی جبران شدنی نیست

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه حق خانواده شهدا با محاسبات دنیوی قابل جبران نیست، اظهار کرد: با وجود محدودیت با تمام توان در خدمت تمام اهداف سازمان بودم.

عبدالله پاکاری با اشاره به صیانت و ترویج فرهنگ غنی ایثار و جهات به عنوان اهداف بنیاد شهید تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و برون سازمانی به ویژه مشارکت تشکل‌های ایثارگری همواره در طول خدمت از آن بهره بردم اما در همراهی برخی دستگاه‌های تخصصی در اجرای وظایف قانونی خود با مشکل مواجه بودیم که دلیل آن نبود مکانیزم ارزیابی فرآیندهای بین سازمانی بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده مشکلات ایثارگران عدم اجرا شدن قوانین زمین مانده است، افزود: اگر سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند امید به ارتقای کمی و کیفی عملکرد امور ایثارگران در استان وجود دارد.

آمده‌ام خادم ایثارگران باشم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه اندک بضاعت خود را در راه خدمت به ایثارگران صرف می‌کنم، اظهار کرد: در جمع ما پدر بزرگوار فرمانده نابغه شهید حسین پور حضور دارند، این شهید ذخیره و آینده سپاه بودند و امروز در برابر این پدر شهید کسب اجازه کرده تا در این جایگاه خادمی کنم.

محمدرضا داوطلب با بیان اینکه ایثارگران انتخاب شده خدا هستند، افزود: من نه مدیر بلکه خاک پای آن‌ها هستند و از اعتماد آقای قاضی زاده هاشمی به خودم برای این خدمت‌گزاری تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه قدردان و ادامه دهنده راه آقای پاکاری خواهم بود، گفت: امیدوارم بتوانم در این جایگاه منشأ خدمت و اتفاقات خوبی باشم و در ماه‌های پربرکت پیش رو از تمام لحظات برای خدمت‌گزاری به ایثارگران و خانواده شهدا استفاده کرده و فرصت خدمت داشته باشم.

 

به گزارش فارس، در انتهای مراسم از زحمات عبدالله پاکاری تجلیل و محمدرضا داوطلب به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *