» آخرین اخبار » گیلان » پرداخت بیش از ۳۷۰ میلیارد وام اشتغال توسط کمیته امداد

پرداخت بیش از ۳۷۰ میلیارد وام اشتغال توسط کمیته امداد

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه حمایتی و بحث زکات اظهار کرد: بیش از ۱۴۵ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان گیلان است. 

وی با اشاره به ۱۲۶ هزار خانوار مستمری بگیر کمیته امداد گیلان افزود: بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ماهیانه به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود. 

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار خانوار دیگر تحت پوشش بهزیستی استان هستند، بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی هستند. 

وی با اشاره به اینکه گیلان یکی از چهار استان فقیر کشور است، تصریح کرد: متاسفانه از ۸۵۰ هزار خانوار گیلانی بیش از ۲۰۰ خانوار آن زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که وظیفه ما جمع کردن فقر و توانمندی مددجویان است.

اهرابی با اشاره به توانمندی ۱۵۴ هزار خانوار زیرپوشش در سطح کشور افزود: از این تعداد ۳۴ هزار خانوار گیلانی توانمند و از پوشش نهادهای حمایتی خارج شدند. 

وی توجه به بحث اشتغال را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد خواند و گفت: بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت شده که تا پایان امسال نیز ادامه خواهد داشت. 

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه سهم استان در جمع آوری زکات برای سال جاری ۳۵ میلیارد تومان است، بیان کرد: خوشبختانه در ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان زکات از سطح گیلان جمع آوری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴۰ میلیارد تومان برسد.

وی از توزیع پنج هزار بسته غذایی در ۱۰۰۰ مرکز نیکوکاری به مناسبت سال جدید خبر داد و گفت: امیدواریم که با کمک ائمه جمعه و شوراهای زکات سال آینده بتوانیم میزان زکات جمع آوری شده استان گیلان را به ۵۰ میلیارد ارتقا دهیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *