» آخرین اخبار » گیلان » بانیان گسترش فقر و بی‌عدالتی در جامعه باید پاسخ دهند

بانیان گسترش فقر و بی‌عدالتی در جامعه باید پاسخ دهند

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، اسدالله عباسی در هشتمین همایش ائمه جمعه و روسای شوراهای زکات استان گیلان با محوریت جهاد تبیین به عنوان تازه‌ترین راهبرد فرهنگی ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات اردوگاه شهید مطهری با اشاره بر لزوم تقویت وحدت، همدلی و همگرایی بیشتر در راستای حل مشکلات جامعه اظهار کرد: آنچه امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد دمیدن روح امید در جامعه است. 

وی با اشاره به دشمنی‌ها دشمنان نظام جمهوری اسلامی افزود: جنگ فرهنگی، هدف گیری امروز دشمن با انقلاب اسلامی است باید تلاش کنیم تا جبهه‌های فرهنگی در کنار بحث اقتصادی تقویت شود. 

استاندار گیلان تقویت جبهه فرهنگی در کنار بحث اقتصادی را لازمه جامعه و مبارزه با دشمن دانست و گفت: دشمن بحث فرهنگی و اقتصادی را با هم هدف گیری کرده و اگر بتوانیم این دو جبهه را با هم تقویت کنیم اهداف پلید دشمن نابود شده و در مقابله با نظام جمهوری اسلامی خلع سلاح خواهد شد و در صورت کم توجهی فرصت جبران نخواهد بود. 

وی خطاب به ائمه جمعه شهرستان‌های گیلان که مهم‌ترین و ارزشمندترین ترییون انقلاب در دست آن هاست، افزود: مهم‌ترین تریبون انقلاب در اختیار دیده بانان بخش فرهنگی جامعه و ائمه جمعه است که نقش شفاف‌سازی و رفع ابهامات مردم را بر عهده دارند. 

عباسی توجه به مسایل فرهنگی، اقتصاد، معیشت و اشتغال جامعه را مهم برشمرد و افزود: مردم به دولت سیزدهم اعتماد کردند و این دولت که برخاسته از اراده مردم است بر ایجاد تحول، تغییر و رفع مشکلات با رویکرد جهاد عملی و انقلابی اهتمام ویژه دارد. 

وی با تاکید بر لزوم دمیدن روح امید در جامعه و رفع شبه و نا امیدی مردم گفت: با حضور رئیس جمهور و هیات دولت در گیلان باید تغییرات و اجرای مصوبات به خوبی در جامعه لمس شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و دیتور رئیس جمهوری در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: در اجرای این طرح ابتدا از اماکن دولتی آغاز شد و در مراکز خصوصی ادامه خواهد داشت و کسانی که به انفال عمومی، سواحل و منابع طبیعی دست درازی کرده‌اند برخورد جدی خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه سواحل و منابع طبیعی و جنگل‌ها به آحاد مردم و آیندگان هم تعلق دارد، افزود: اگر شهرداری ها، دهیاران و شوراها خلاف قانون پروانه‌های جعلی و صوری صادر کنند فورا و بدون هیچ ملاحظه‌ای عذرش خواسته خواهد شد. 

عباسی با تاکید بر اینکه جلوی فساد به معنای واقعی در جامعه باید گرفته شود، افزود: با کسانی که به سفره مردم دست درازی می‌کنند و باعث گسترش فقر و بی‌عدالتی در جامعه می‌شوند برخورد می‌شود و بانیان فساد در جامعه بایستی حساب و کتاب پس دهند. 

وی خطاب به مسئولان و مدیران ادارات که باید جهادی، میدانی و انقلابی عمل کنند، گفت: در مسایل مسئولیتی که بر عهده‌ام است تلاش می‌کنم که میدانی عمل شود و با تعطیلی کارهای تشریفاتی و راست آزمایی به شهرستان‌های مختلف ورود می‌کنم تا شاهد گره گشایی مردم باشم. 

استاندار گیلان با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال گفت: برای رونق تولید و رفع موانع پشتیبانی نی کنم و در فرصت زمانی که خدمتگزار مردم بودم این مساله را ثابت کردم و طی این مدت ۶۲ مجوز بی‌نام صادر و اطلس سرمایه‌گذاری در گیلان فعال شده است تا سرمایه گذاران بجای گم شدن در بروکراسی ادارات با ثبت نام در سامانه اقتصادی و بررسی مجوز و صلاحیت‌های لازم وارد تولید و رونق اقتصادی شود. 

وی با اشاره به اینکه مصمم به اشتغال پایدار در جامعه هستیم، بیان کرد: برای حمایت از سفره مردم و رفع محرومیت و فقر در جامعه تلاش می‌کنیم و جهاد تبیین بخشی از آن است که باید توجه شود تا عدالت اقتصادی در جامعه تحقق یابد. 

عباسی با تاکید بر لزوم فعال شدن مجوز بی‌نام برای همه بخش‌ها گفت: باید به تک تک شهرستان‌ها توجه شود تا از مهاجرت جوانان به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر جلوگیری شود. 
وی با اشاره به صندوق پیشرفت و عدالت با میزان دو هزار میلیارد تومان سرمایه افزود: در سال ۱۴۰۱ هر واحد تولیدی و اقتصادی برای رونق نیازمند اعتبار باشد تامین می‌شود. 

عباسی بر لزوم تقویت وحدت و همدلی بیشتر در جامعه گفت: کارهای انجام نشده زیادی از قبل در استان گیلان وجود دارد که نیازمند عزم جدی‌تر مدیران جهادی و میدانی هستیم تا با این روحیه بتوانیم با کاهش مشکلات، مهار تورم و قیمت‌ها بتوانیم روح امید در جامعه را تقویت کنیم. 

وی با اشاره به اینکه حداکثر تا اوایل هفته آینده شهرستان‌های فاقد فرماندار تعیین تکلیف و معارفه می‌شوند، گفت: تلاش بر این است تا مدیران کارآزموده‌تری را بکارگیری کنیم و اگر مدیری که تعیین شده نتواند در چارچوب حرکت کند و رضایت مردم را جلب کند جابجا خواهد شد و تعارفی نداریم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *