» آخرین اخبار » گیلان » کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک در گیلان

کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک در گیلان

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ حسین حسن‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرساله با نزدیک شدن به آغاز سال جدید شاهد اتفاقات ناگوار به ویژه در چهارشنبه آخر سال در کشور هستیم، اظهار کرد: چهار آخر سال در آئین مردم ایران از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است ولی در سالیان اخیر این روز از سال به محل ایجاد ناهنجاری اجتماعی مبدل شده است.

وی با اشاره به برخورد قاطع نیروی انتظامی با مختل کنندگان نظم اجتماعی در چهارشنبه پایانی سال گفت: هرساله عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو سعی در ایجاد ناهنجاری در این شب را دارند، لذا نیروی انتظامی دستگاه قضائی با هرگونه ناهنجاری در این شب قاطعانه برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر پیگیری کیفری حمل کنندگان و فروشندگان مواد انفجاری و محترقه در کشور برابر آئین نامه‌های قضائی، تصریح کرد: برابر قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و بر اساس ماده  ۶۱۸ و ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی خرید و حمل اقلام انفجاری، آتش زا و ترقه‌های غیراستاندارد و اخلال در نظم و آسایش عمومی دارای وصف مجرمانه است و قابلیت تعقیب کیفری دارد.

حسین‌پور همچنین با اشاره به کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک از ابتدای سال جاری در گیلان تصریح افزود: طبق آمار بیش از ۹۰ نفر نیز که در حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک دخیل بودند نیز دستگیر شدند.

وی نقش خانواده‌ها در کاهش تلفات حاصل از اتفاقات چهارشنبه آخر سال را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: نقش نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در شب چهارشنبه سوری عاملی مهم در کاهش بروز حوادث است به این منظور و با توجه به وضعیت ویروس کرونا از مردم گیلان درخواست دارم تا برای قطع زنجیره انتقال کرونا از هرگونه تجمع در این شب جدا پرهیز کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *