» آخرین اخبار » گیلان » صدور ۱۰۰ درصدی سند اراضی در قالب طرح کاداستر در ۴ شهرستان گیلان

صدور ۱۰۰ درصدی سند اراضی در قالب طرح کاداستر در ۴ شهرستان گیلان

اسفند ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد نوذری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون کاداستر یک قانون لازم الااجرا در کشور است، اظهار کرد: قانون کاداستر فقط برای ارضی ملی نبوده و برای اراضی مستثنیات هم قابل‌اجرا است.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای ۹۰ درصد از اراضی ملی در طرح  کاداستر گفت: بر اساس آمار بیش  از ۶۰ درصد اراضی گیلان دارای پوشش جنگلی است، لذا این استان به علت شرایط توپوگرافی که دارد در کنار نقشه‌برداری هوایی باید نقشه‌برداری زمینی صورت گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با تأکید بر لزوم توجه به عدم آسیب به اراضی کشاورزی در طرح کاداستر بیان کرد: گیلان یکی از استان‌های کشاورزی کشور بوده و بر این اساس در تلاشیم تا  تداخلی بین اراضی ملی و مستثنیات ایجاد  نشود.

نوذری با اشاره به تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی در چهار شهرستان گیلان تصریح کرد: چهار شهرستان گیلان زیر ۹۰ درصد، چهار شهرستان کوچصفهان، ماسال، کلاچای، آستانه‌اشرفیه، آستارا و شفت ۱۰۰ درصد و شهرهای فومن ۹۹ درصد، انزلی و املش ۹۸ درصد و سیاهکل ۹۷ درصد و مابقی زیر ۹۰ درصد منجر به صدور سند شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم به‌منظور اجرای  کاداستر ملی در ۶۱ هزار هکتاری گیلان  انجام‌شده است، گفت: این میزان اعتبار در شهرستان‌های لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و رشت در حال اجرا است، همچنین جذب اعتبار ۶۱ هزار هکتاری، ۴۸ هزار هکتار هم برای اجرای کاداستر و تثبیت اراضی کشاورزی شهرهای فومن، لنگرود، رشت، سنگر و خمام جذب‌شده است.

به گفته مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک گیلان  از زمان اجرای این طرح بیش از ۱۵۶ هزار سند مالکیت در استان گیلان صادرشده است که بیش از ۵ هزار سند آن مربوط سال جاری است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *