» دسته‌بندی نشده » دیدار امیر قطر و معاون وزیر دفاع عربستان

دیدار امیر قطر و معاون وزیر دفاع عربستان

اسفند ۱۶, ۱۴۰۰ 1۰


امیر قطر و معاون وزیر دفاع عربستان در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی روابط دوجانبه پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (دوشنبه) با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی که به دوحه سفر کرده است، دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط بین قطر و عربستان و چشم انداز توسعه آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این دیدار، خالد بن سلمان سلام سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را به امیر قطر رساند و گفت، آرزوی آنها تداوم سلامتی، سعادت و خوشبختی امیر قطر و افزایش پیشرفت و آرامش مردم قطر است.

در همین راستا، تمیم بن حمد آل ثانی برای پادشاه و ولیعهد عربستان آرزوی سلامتی و تندرستی و برای ملت عربستان آرزوی تداوم ترقی و توسعه کرد.

پیشتر محمد بن سلمان در گفت‌وگو با مجله آمریکایی “آتلانتیک” تصریح کرده بود، امیر قطر، رهبری خارق العاده است و اختلاف عربستان با قطر یک نزاع میان دو برادر بود.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند؛ اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب و هدف از این اتهام را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان کرده است.

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ عربستان، امارات، بحرین و مصر با میانجی‌گری دولت کویت، لیست ۱۳ گانه‌ای از درخواست‌های خود را تحویل قطر دادند که با اجرای آن محاصره قطر شکسته می‌شد و بارزترین خواسته آنها بستن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور، بستن شبکه الجزیره، قطع تمامی روابط با گروه “اخوان المسلمین”، “داعش”، “القاعده” و “حزب‌الله لبنان” است.

این بحران پنجم ژانویه ۲۰۲۱ طی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در العلا عربستان به پایان رسید.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×