» آخرین اخبار » گیلان » راه‌اندازی «قرارگاه جهاد تبیین» در حوزه درمان گیلان

راه‌اندازی «قرارگاه جهاد تبیین» در حوزه درمان گیلان

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست شورای فرهنگی دانشگاه با اشاره به نعمت ذی‌قیمت ولی‌فقیه در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: الحمدالله ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم که از وجود نعمتی ذی‌قیمت به نام رهبری معظم انقلاب اسلامی برخوردار است؛ رهبری که راهبردهای و سیاست‌های کلی کشور رو منطبق با زمان و مکان مناسب تبیین و تشریح می‌فرمایند.

ارسلان سالاری با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در جدیدترین فرمان خود به همه اقشار ازجمله نخبگان و جوانان، موضوع محوری جهاد تبیین رو مطرح فرمودند، افزود: تبیین دستاوردها و داشته‌های ما در برابر تحریفات و دروغ‌پردازی‌ها، تهیه و تولید محتوا و خوراک خبری با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای اعم از خبرگزاری‌ها، فضای مجازی، رسانه‌های مکتوب و همچنین مجموعه روابط عمومی دانشگاه به نظر می‌رسد یک ضرورت است.

وی با اشاره به فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه و واجب قطعی و فوری است، تصریح کرد: در تبیین داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب، زمان بسیار مهم هست و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید بدون وقفه قرارگاه جهاد تبیین را در راستای بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه سلامت، احصا مشکلات و نقیصه‌ها تشکیل دهد و با تشکیل کمیته‌های راهبردی تولید و نشر محتوا و واگذاری امور به جوانان و نخبگان در جهاد تبیین همچون گذشته پرچم‌دار ولایتمداری باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه جوانان و نخبگان بسیار مستعد و خلاقی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال هستند، افزود: این ظرفیت کم‌نظیر و ارزشمند می‌توانند در تبیین حقایق و واقعیت‌های موجود محور داری کنند و در جبهه تبیین، فرمانده میدان باشند.

سالاری با بیان اینکه در مسیر خدمت به مردم به‌ویژه در نظام سلامت، حرکت گمراه‌کننده و ضعیف جلوه دهنده بسیار زیاد هست که باید در مقابل این جریآن‌یک جبهه تبیینی و روشنگری ایجاد شود، گفت: خوشبختانه فضای کنونی جامعه مهیا برای پیروزی جریان حقیقت بر تحریف و اغواگری‌های ناصحیح هست و انتظار داریم با افکار صحیح و محتوای سالم و مبتنی بر فضائل اخلاقی موفق و مؤید باشیم.

وی ولایتمداری محض از رهبری معظم انقلاب اسلامی را لازمه استقلال و اقتدار کشور برشمرد و افزود: امروزه در کشورهایی نظیر اوکراین و یا افغانستان مشاهده می‌شود که اعتماد به غرب و آمریکا و غفلت از ظرفیت‌های درونی خسران جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست، هدف و غایت بعثت نبی مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه را انتشار فضائل اخلاقی در جامعه برشمرد و اظهار کرد: یکی از مصادیق فضائل اخلاقی در جامعه حفظ و نهادینه شدن کرامت انسانی در جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی با اشاره به وجه تشابه جهاد تبیین با جهاد رزمندگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام خمینی (رض) امر فرمودند وارد شدن در جنگ واجب است و حضور در آن‌یک جهاد به‌حساب می‌آید، در جهاد تبیین نیز لازم هست همه وارد میدان شوند.

وی بر ضرورت عزم همگانی در تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد و افزود: خوشبختانه تشکیل قرارگاه جهاد تبیین یکی از رویکردهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی است و لازم است این حرکت بزرگ و جهادی با همکاری مجموعه روابط عمومی دانشگاه، دانشجویان و اساتید به منصه ظهور برسد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی، مدیران ستادی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات خود حول محور دستورات جلسه پرداختند.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *