» دسته‌بندی نشده » تاکید ترکمنستان بر مشارکت افغانستان در روابط اقتصادی و مالی بین المللی

تاکید ترکمنستان بر مشارکت افغانستان در روابط اقتصادی و مالی بین المللی

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشستی در مورد افغانستان با حضور نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در «تاشکند» پایتخت ازبکستان برگزار شد.

در این نشست، «توماس نیکلاسون» و«ترهی هاکالا»  نمایندگان  ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی و «یازقلی محمداف» سفیر ترکمنستان در ازبکستان به نمایندگی از طرف کشورش حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای برقراری صلح در افغانستان، مشارکت فعال این کشور در پروسه‌های همگرایی منطقه‌ای، احیای اقتصاد و تطبیق پروژه‌های زیربنایی مختلف در قلمرو آن بحث کردند.

محمداف بر اهمیت مشارکت افغانستان در نظام روابط اقتصادی و مالی و ایجاد شرایط مساعد برای ادغام فعال این کشور در فضای اقتصادی بین المللی تاکید کرد.

وی گفت: در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای در مورد افغانستان، باید در مورد امکان توسعه رویکرد یکپارچه با سازمان‌های بین المللی و موسسات مالی و مشارکت آنها در حوزه انرژی، صنعت و حمل و نقل فرا افغانی گفت و گو کنیم.

سفیر ترکمنستان گفت: «عشق آباد» از کشورها و سازمان‌های بین المللی درخواست می‌کند تا کمک‌های بشردوستانه منظم و همه جانبه را به مردم افغانستان ارائه کنند.

دیگر شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به نگرانی خود از وضعیت انسانی در افغانستان، از کشورهای دیگر نیز خواستند تا به مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارائه کنند.

در ادامه این نشست بیانیه مشترکی به تصویب رسید.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *