» آخرین اخبار » گیلان » گیلان استان ششم در صدور گواهینامه صادراتی کشور

گیلان استان ششم در صدور گواهینامه صادراتی کشور

اسفند ۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل استاندارد گیلان گفت: استان گیلان در جایگاه ششم استانهای برتر کشور در زمینه صدور گواهینامه صادراتی است.

مهناز جعفریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به صدور بیش از ۲۲۰۰ گواهینامه استاندارد برای کالاهای صادراتی و وارداتی در گمرکات گیلان، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۳۷۱ گواهینامه استاندارد برای کالاهای صادراتی و ۹۰۶ گواهینامه برای کالاهای وارداتی توسط ادارات استاندارد مستقر در گمرکات گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل خشکبار، چای و مواد نفتی با وزن بیش از ۴۳ هزار تن و ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بوده، افزود: استان گیلان در جایگاه ششم استانهای برتر کشور در زمینه صدور گواهینامه صادراتی است.

جعفریان در خصوص ممانعت از صادرات کالاهای بی کیفیت اضافه کرد: در این مدت از صادرات ۶ قلم کالای غیراستاندارد هم جلوگیری شده است.

مدیرکل استاندارد همچنین با اعلام صدور ۹۰۶ گواهینامه برای کالاهای وارداتی یادآور شد: این کالاها با وزن تقریبی ۸۲۲ هزار تن  و ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال عمدتا شامل نهاده های دامی، غلات، تخته، قطعات خودرو و موتور سیکلت، ادوات صنعتی و کاغذ هستند.

وی تصریح کرد: در این مدت از ورود ۹ قلم کالا شامل نهاده دامی، لامپ و میلگرد نیز به کشور جلوگیری شده همچنین کلیه کالاهای متروکه مشمول استاندارد اجباری که در انبارهای گمرک رسوب کرده و از سوی سازمان اموال تملیکی به این اداره کل ارجاع شده بود نیز تعیین تکلیف شد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×