» آخرین اخبار » گیلان » گرانفروشی نان به بهانه افزودنی ممنوع /فعالیت بیش از ۴۰۰۰ واحد نانوایی در گیلان

گرانفروشی نان به بهانه افزودنی ممنوع /فعالیت بیش از ۴۰۰۰ واحد نانوایی در گیلان

اسفند ۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان سرپرست مدیریت بازرگانی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی گیلان در مورد گرانفروشی نان با اضافه کردن موادی نظیر کنجد و … تصریح کرد: این امر نیز به ما گزارش شده است که حتما ورود خواهیم کرد و به تدریج از ادامه انجام چنین تخلفاتی کاسته خواهد شد.

نان یکی از مهمترین منابع غذائی مردم است و برخی از کالری، پروتیئن، ویتامینها و دیگر مواد مورد نیاز بدن از طریق نان تامین می شود.

ضروری است جهت رفع نیازهای تغذیه ای مردم بویژه اقشار کم درآمد نان با کیفیت مطلوب پخت شود و در اختیار جامعه قرار گیرد این در حالیست که بسیاری از مردم از وضعیت کیفیت نان و وزن چانه گله مند هستند.

محمد مهاجری سرپرست مدیریت بازرگانی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تخلفاتی در نانوایی های استان وجود دارد که موجب نگرانی است، گفت: کیفیت و کم بودن وزن چانه از جمله مشکلاتی است که در هنگام رصد در برخی از نانوایی های متخلف به آنها بر می خوریم.

 وی افزود: در استان گیلان بیش از ۴۰۰۰ نانوایی وجودارد و ما تاکنون از ۸۰۰ تعداد واحد نانوایی ها بازرسی کرده ایم و نیرو در این خصوص کم داریم.

مهاجری با بیان اینکه برای برخورد با نانوایان متخلف از سهمیه آرد آنها کاسته خواهد شد، ادامه داد: در گشت های مشترک علاوه بر نظارت برخورد قانونی نیز با متخلفین انجام خواهد شد.

وی در مورد گرانفروشی نان با اضافه کردن موادی نظیر کنجد و … تصریح کرد: این امر نیز به ما گزارش شده است که حتما ورود خواهیم کرد و به تدریج از ادامه انجام چنین تخلفاتی کاسته خواهد شد.

مهاجری اظهار کرد: برخی از نانوایان هنوز نمی دانند که از این پس نظارت بر نان استان بر جهاد کشاورزی واگذار شده است.

سرپرست مدیریت بازرگانی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی گفت: برای افزایش مهارت پخت نان در جهت بهبود ارتقای کیفیت نان استان برنامه ریزی هایی داریم و کلاس های آموزشی برگزار خواهد شد که سال آتی در دستور اجرا قرار می گیرد.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×