» دسته‌بندی نشده » وزیر خارجه عراق: منتظر نقش بیشتر سازمان ملل در بازسازی زیرساخت‌ها هستیم

وزیر خارجه عراق: منتظر نقش بیشتر سازمان ملل در بازسازی زیرساخت‌ها هستیم

اسفند ۷, ۱۴۰۰ 0۰


منابع خبری گزارش دادند که دبیرکل سازمان ملل در دیدار با وزیر امور خارجه عراق، تمایل شدید خود را برای سفر به این کشور ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی شفق نیوز، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز جمعه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

براساس بیانیه وزارت امورخارجه عراق، حسین در این دیدار آخرین تغییرات و تحولات عراق و منطقه را با دبیرکل مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: عراق از حمایت سازمان ملل در زمینه‌های مختلف از جمله کمک‌های انسان دوستانه به خانواره‌های آواره از جنگ و مساعدت به عراق در تامین امنیت و بازگشت ثبات به کشور قدردانی می‌کند.

وی افزود؛ منتظر نقش بیشتر سازمان ملل در تلاش برای بازسازی زیرساخت‌های شهرهای عراق و بازگشت آوارگان به مناطق زندگی خود هستیم.

حسین همچنین از نقش سازمان ملل و شورای امنیت در حمایت از روند انتخابات در عراق قدردانی و خاطرنشان کرد که احزاب سیاسی در حال پیشبرد گفتگوهای خود برای تشکیل دولت جدید و فراهم کردن فضای لازم برای حفظ قانون اساسی هستند.

وزیر خارجه عراق در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به روابط عراق با کشورهای همسایه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تاکید کرد: سیاست خارجی فعلی عراق مبتنی بر اصل گفتگو، ارتباطات، ایجاد روابط خوب و متوازن برای حل مشکلات باقی مانده و پرهیز از استفاده از زور در تعاملات است، زیرا این روش راه حل‌ها را پیچیده و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

آنتونیو گوترش نیز به نوبه خود به عراق برای خروج از بند ۷ ماده ۴۲ شورای امنیت تبریک گفت.

وی تاکید کرد؛ سازمان ملل متعهد به حمایت کامل از عراق است و اعلام کرد نقش عراق در ایجاد پل‌ ارتباطی بین کشورهای منطقه و گردآوری مخالفان دور یک میز، مانند “کنفرانس بغداد” نشان دهنده اهمیت و نقش مهم این کشور در فرآیندهای منطقه است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×