» آخرین اخبار » گیلان » وجود ۷۱ منطقه نمونه گردشگری در گیلان

وجود ۷۱ منطقه نمونه گردشگری در گیلان

اسفند ۷, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه گیلان یکی از برترین استان‌ها در حوزه گردشگری و آثار تاریخی است، اظهار کرد: استان گیلان دارای پنج هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌شده، یک‌هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی، جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی با قدمت ۵۰ میلیون ساله یک استان با ظرفیت بالا در حوزه گردشگری است که می‌تواند هرساله مسافران زیادی را به این استان جذب کند.

وی ماسوله را یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه گردشگری دانست و گفت: ماسوله با ۷۰۰ سال قدمت یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور بوده و از جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار است ولی در دو دهه گذشته ثبت منظر فرهنگی تاریخی  به مهم‌ترین مطالبات مردم مبدل شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با ابراز خرسندی از ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در یونسکو افزود: هر ساله تنها یک پرونده از هر کشور جهت ثبت آثار تاریخی یونسکو مورد بررسی قرار می‌گیرد که خوشبختانه با تلاش اداره کل میراث فرهنگی شهر ماسوله به‌عنوان تک پرونده ارسالی ایران بوده و در تابستان سال آینده مورد ارزیابی یونسکو قرار خواهد گرفت.

جهانی با تأکید بر لزوم توجه به دیگر آثار تاریخی استان گیلان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: کاروانسرای «تی تی» شهرستان سیاهکل یکی دیگر از آثار تاریخی گیلان است که به دوره ایلخانی مربوط شده و در همین راستا مقرر شد به‌عنوان یکی از ۵۶ قلعه در پرونده ثبت جهانی قلعه‌های ایران در فهرست آثار جهانی قرار گیرد.

وی از بررسی ۲۴۱ پرونده در حوزه صنعت اشتغال آفرین گردشگری در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد پرونده با حجم سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان در دست اقدام است که با وجود ۷۱ منطقه نمونه گردشگری بسیار می‌تواند به رشد اقتصادی گیلان کمک کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری طبیعی و تاریخی در این استان تهیه‌شده است، تصریح کرد: ۴۱ بسته در حوزه طبیعی و ۶۵ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه تاریخی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، استانداری، اداره کل امور اقتصاد و دارایی، امور اراضی، و راه و شهرسازی استان گیلان در حال آماده‌سازی است.

به گفته جهانی بر اساس آمار تعداد ۱۰ پرونده مجوز سرمایه‌گذاری با مالکیت بی‌نام نیز به‌منظور بهره‌مندی سرمایه‌گذاران آماده واگذاری است.

وی با اشاره به آمادگی گیلان در میزبانی از گردشگران در ایام نوروز افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۳ هزار اتاق با ظرفیت ۴۰ هزار تخت در تأسیسات گردشگری و اقامتی استان گیلان آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران در ایام نوروز است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان یکی از اهداف این اداره کل را ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و بیان کرد: بر اساس آمار اعلام‌شده در سال گذشته و با تلاش‌های و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ۵۰۰ نفر تاکنون شغل پایدار ایجادشده است.

جهانی با اشاره به برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی در ایام نوروز در سال ۱۴۰۱ گفت: برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه، فروشگاه و جشنواره و اجرای ۲۷ مراسم نوروز خوانی در سراسر استان گیلان ازجمله برنامه‌های این اداره کل در سطح استان گیلان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *