» دسته‌بندی نشده » چین فرستاده ویژه جدیدی برای منطقه شاخ آفریقا منصوب کرد

چین فرستاده ویژه جدیدی برای منطقه شاخ آفریقا منصوب کرد

اسفند ۳, ۱۴۰۰ 0۰


چین، شوئه بینگ، یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه این کشور را به عنوان فرستاده ویژه جدید خود برای منطقه “شاخ آفریقا” منصوب کرده است؛ منطقه‌ای که در حال حاضر با درگیری‌هایی از جمله در اتیوپی، اریتره و سومالی دست به گریبان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد، شوئه بینگ، قبلا به عنوان سفیر چین در کشور گینه نوی پاپوآ کار کرده است و تجربه کار در آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه را دارد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری روزانه در پکن گفت: وظیفه او تلاش برای ترویج طرح “توسعه صلح آمیز” چین برای منطقه است؛ طرحی که هدف آن کمک به کشورهای این منطقه برای “دستیابی به ثبات، توسعه و رفاه بلندمدت” است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ژانویه در جریان سفری به شرق آفریقا اعلام کرد که دولت متبوعش چنین انتصابی را برنامه ریزی کرده است.

منافع چین در منطقه شاخ افریقا شامل یک پایگاه دریایی این کشور در جیبوتی است که مشرف به یک مسیر مهم کشتیرانی جهانی است. پکن همچنین به اتیوپی که محصور در خشکی و برای تجارت به بندر جیبوتی متکی است، وام‌های کلانی اعطا کرده است.

این منطقه همچنین به سبب بی ثباتی در سودان جنوبی، جایی که چین در آن سرمایه گذاری‌های نفتی قابل توجهی دارد، و سرایت درگیری‌ها از سومالی به خارج از مرز این کشور که از جمله باعث حملات مرگباری در کنیا، کشور همسایه آن شد، تهدید می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×