» دسته‌بندی نشده » واریز ۹۱ درصد سود صندوق پالایشی برای ذینفعان

واریز ۹۱ درصد سود صندوق پالایشی برای ذینفعان

اسفند ۲, ۱۴۰۰ 0۰


داود رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد کسانی که هنوز سود سهام پالایشی یکم را دریافت نکرده‌اند، گفت:‌ تمام کسانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و شماره شبا اعلام کرده بودند، سود آنها به تناسب تعداد دارایی‌ها به نسبت هر واحد سرمایه‌گذاری ۶۰۰ تومان در روز اول اسفندماه واریز شد.

وی گفت: کل سود قابل تقسیم برای دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم حدود ۷۵۰ میلیارد تومان بود که براساس گزارش‌های اولیه حدود ۹۱ درصد از این سود به حساب ذینفعان که دارای شماره شبا بودند، واریز شده است.

رزاقی مدیر صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم این را هم گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان مباشر واریز سود پالایش یکم هنوز گزارشی به ما ارائه نکرده و اگر بخشی از این سودها برگشت بخورد، کسانی که شماره شبا اعلام کنند، به آنها اعلام می‌کنیم که از طریق بانک سود خود را دریافت کنند.


آخرین وضعیت پالایشی یکم

به گزارش خبرگزاری فارس، باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌های تهران، تبریز، اصفهان و بندرعباس در شهریور سال گذشته در قالب یک صندوق سرمایه‌گذاری به نام پالایش یکم به مردم به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار تومان فروخته شد، اما بعد از آن با شاخص کل بازار بورس رو به ریزش نهاد به گونه‌ای که بعد از حدود یک‌ونیم سال دارندگان این واحد سرمایه‌گذاری با ۳۱ درصد زیان از اصل سرمایه مواجه هستند. امسال برای اولین‌بار سودی که در مجمع صندوق پالایش یکم تصویب شد، قرار شد برای جبران بخشی از زیان‌ها به دارندگان این واحدهای سرمایه‌گذاری واریز شود که به ازای هر واحد سرمایه‌گذاری مبلغ ۶ هزار ریال در اول اسفندماه از طریق سامانه سجام واریز شد، اما برای برخی از دارندگان این واحدها سود واریز نشد،‌عمده کسانی بودند که هنوز شماره شبا حساب خود را اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *