» دسته‌بندی نشده » استرالیا، چین را به ارعاب و هراس‌افکنی متهم کرد

استرالیا، چین را به ارعاب و هراس‌افکنی متهم کرد

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 1۰


پس از آنکه یک کشتی نیروی دریایی چین اخیرا نور یک لیزر را به سمت یک هواپیمای شناسایی ارتش استرالیا تاباند، نخست‌وزیر استرالیا، پکن را به “ایجاد رعب و وحشت” متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته وزارت دفاع استرالیا، یک هواپیمای گشت دریایی مدلP-۸A Poseidon پنجشنبه گذشته هنگام پرواز بر فراز نواحی شمالی استرالیا توسط لیزر یک کشتی نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق روشن شد و به طور بالقوه جان افراد به خطر افتاد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا گفت که دولتش از پکن جواب می‌خواهد.

او گفت: این را نمی‌توان طور دیگری به غیر از تلاش برای ایجاد رعب و وحشت نگاه کرد… یک عمل بی‌دلیل و بی‌جا. و استرالیا هرگز چنین اقداماتی برای هراس‌افکنی را نمی‌پذیرد.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا از این حادثه به عنوان “اقدامی بسیار خصومت‌آمیز” که در منطقه اقتصادی ویژه این کشور رخ داد، یاد کرد.

او به اسکای نیوز گفت: فکر می‌کنم دولت چین امید بسته است که هیچکس درباره این اقدامات قلدرمآبانه تخاصم‌آمیز صحبتی نکند. ما در سراسر این منطقه و بخش‌های بسیاری از جهان انواع مختلفی از آن را می‌بینیم.

براساس اعلام وزارت دفاع استرالیا، در روز حادثه این کشتی چینی با یک کشتی دیگر نیروی ارتش آزادی بخش خلق در دریای آرافورا در حال حرکت بود. این دریا ما بین ساحل شمالی استرالیا و ساحل جنوبی گینه‌نو واقع شده است.

روابط میان استرالیا و چین که بزرگترین شریک تجاری آن است، پس از آنکه کانبرا به شرکت هوآوی اجازه نداد تا شبکه ۵جی را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کند و همچنین بابت قوانین سختگیرانه استرالیا علیه مداخلات سیاسی خارجی و نیز درخواست کانبرا برای انجام تحقیقات مستقل درباره منشاء کووید-۱۹ تیره و تار شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×