» دسته‌بندی نشده » دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ

دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 1۰


وزرای خارجه عربستان و آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ درباره تقویت امنیت در خاورمیانه و توقف حملات نیروهای انصارالله گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،  فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود داشت.

در این دیدار درباره تقویت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه از جمله توقف حملات نیروهای وابسته به انصارالله گفتگو شد.

طبق گزارش واس، بن فرحان و بلینکن روابط استراتژیک و تاریخی عربستان و آمریکا و راه‌های تقویت و حمایت از آنها در زمینه‌های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک را بررسی کردند.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد، دو طرف درباره مسایل مختلف و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و اقداماتی که کشورهایشان برای تقویت پایه‌های صلح انجام دادند، گفتگو کردند.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا در ادامه نیز درباره راه‌های تقویت اقدامات مشترک برای توقف حملات ارتش یمن و نیز اهمیت تقویت تلاش‌های مشترک برای توقف حملات مستمر انصارالله به زیرساخت‌های غیرنظامی و اقتصادی و تهدید ناوبری بین‌المللی” بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر این بن فرحان و بلینکن درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی انجام شده در این زمینه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و اقدامات انجام شده درمورد آنها تبادل نظر کردند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×