» آخرین اخبار » گیلان » تصویب اعتبار ۵ هزار میلیاردی بازنگری طرح های هادی

تصویب اعتبار ۵ هزار میلیاردی بازنگری طرح های هادی

اسفند ۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس بنیاد مسکن کشور، از تصویب ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی کشور خبر داد و بیان کرد: این میزان اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده است.

اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از طرح های بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان های شفت و فومن، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی مسکن تسهیلات ویژه‌ای برای خانه‌های روستایی در نظر گرفته شده که به زودی پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی خبر داد و اظهار کرد: باز پرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با سود پنج درصد بوده و ضمانت آن به صورت سفته زنجیره‌ای سه نفره است که معادل ماهی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: برای پرداخت این تسهیلات ناهماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مربوطه وجود داشت که با دستور رئیس جمهور این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

نیکزاد، بر تسریع در بازنگری طرح هادی و آسفالت معابر روستایی تاکید کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبارات ویژه و قیر رایگان معابر روستایی آسفالت شود.

وی همچنین از تصویب ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی کشور خبر داد و بیان کرد: این میزان اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و پس از تصویب در صحن علنی مجلس در سال ۱۴۰۱ برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی هزینه خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور، همچنین با اشاره به مشکلات ماده ۴ واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: کارشناسان منابع طبیعی و بنیاد مسکن در حال بررسی هستند تا اراضی شالیزاری و باغات که جزو سرمایه های ملی محسوب می شوند حفظ شوند؛ از طرف دیگر با رفع مشکل کاربری مسکونی اراضی، جوانان در روستاها بمانند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×