» آخرین اخبار » گیلان » قهرمانی که خود را فدای سلامتی بیماران کرد

قهرمانی که خود را فدای سلامتی بیماران کرد

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، دو سال اخیر بدون شک آزمونی بسیار سخت برای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم خدمات‌دهی به بیماران کرونایی بود که انصافاً باتمام وجود خوش درخشیدند اما در این بین بی‌شک نمی‌توان نقش نیروهای خدماتی‌های بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در کنترل کرونا را نادیده گرفت، زیرا این قشر از جامعه دوشادوش کادر درمان به کنترل ویروس منحوس کرونا پرداختند.

در روزهای کرونایی فقط از جانفشانی‌های کادر درمان و فداکاری‌های آنان سخن به میان آمد ولی هستند افرادی که جزو کادر درمان نبوده ولی از جان و سلامتی خود برای حفظ جان بیمار گذشتند.

یکی از این افراد، کارمند شجاع بیمارستان کوثر شهرستان آستانه‌اشرفیه است که با فداکاری خود جان چندین بیمار و همراهان آنان را در بخش ویژه بیماران کرونایی نجات داد.

 

نام این کارمند شجاع و فداکار آستانه‌ای امید آتش‌افروز است که در هفته جاری با ایثار خود مانع انفجار کپسول اکسیژن شده و جان چندین بیمار را از خطر مرگ نجات داد.

این کارمند فداکار بیمارستان کوثر شهرستان آستانه‌اشرفیه می‌گوید، « شنبه ساعت ۲.۳۰ بامداد  وارد بخش کرونا شدم که کپسول اکسیژن بیماران را تعویض کنم سپس کپسول خالی را حرکت داده و به سمت کپسول پر رفتم که به بخش بیماران کرونایی بیاورم.

 

به گفته امید آتش افروز،‌ پس از انتقال کپسول به بخش بیماران کرونایی مانومتر کپسول ترکیده و فشار زیادی به آن وارد شد و اکسیژن داخل کپسول در حال خالی شدن بود.

این‌ کارمند بیمارستان کوثر، می‌گوید در بخش بیماران کرونایی ۶ بیمار وجود داشته و  فشار زیاد کپسول احتمال انفجار را افزایش می‌داد و بنده به علت جلوگیری از انفجار و نجات جان بیماران و همراهان، کپسول را بغل کرده و با دو دست خود جلوی فشار اکسیژن را گرفتم و تا لحظه آخر تخلیه نگه داشتم.

به گفته امید آتش افروز، پس از تخلیه کپسول هر دو دستم بی حس شد و همکاران گرانقدر مرا به اورژانس منتقل کردند و پس از انتقال دستم را پانسمان کردند و مرا به بیمارستان ولایت انتقال دادند.

امید آتش افروز می‌گوید بنده برای نجات جان بیماران وظیفه خود را انجام داده و هیچ انتظاری از کسی ندارم.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *