» آخرین اخبار » گیلان » تامین مرغ و خرید سیب برای شب عید گیلانیان

تامین مرغ و خرید سیب برای شب عید گیلانیان

بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت، گفت: ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی شده است.

فرهاد دلق پوش در کارگروه تنظیم بازار استان  در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: نحوه تنظیم بازار استان و تامین و ذخایر کالاها و طرح جدید وزارت صمت در خصوص درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا؛ از اهم موضوعات مورد بررسی در کارگروه تنظیم بازار بود.

 وی گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون انتزاع و تامین و نظارت کالاهای اساسی مصرفی مردم توسط جهاد کشاورزی گزارشی ارائه شد که اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال تدبیر شده است و بیان شد که نظارت‌ها لازم انجام می‌شود و ۲۷۰۰ مورد بازرسی در بهمن ماه توسط جهاد کشاورزی استان برای نظارت و آرامش بازار انجام شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار و استان ادامه داد: در خصوص تولید مرغ هم به گزارش جهاد کشاورزی ۶۰ درصد افزایش جوجه ریزی نسبت به سال گذشته داشته ایم که هیچ نگرانی برای تامین مرغ ایام پایانی سال و نوروز وجود نخواهد داشت.

 وی در مورد تامین میوه شب عید نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز جهاد کشاورزی  ۲۲۰ تن پرتقال از باغات استان و ۲۳۵ تن سیب هم از استان آذربایجان غربی خریداری و ذخیره سازی کرده است که اقدامات لازم را برای توزیع آن انجام خواهد داد.

دلق پوش با بیان اینکه سازمان صمت تاکنون با کمترین امکانات و تجهیزات به نظارت و بازرسی بازار پرداخته است گفت: نظارت های میدانی و تخصصی قبل از تفویض وظایف جهاد کشاورزی با حداقل امکانات لجستیکی و نیروی انسانی در سطح استان انجام می‌شده و این روند نظارت در سطح گسترده همچنان در خصوص کالاهایی که تاکنون بر عهده سازمان صمت گذاشته شده با جدیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×