» آخرین اخبار » گیلان » استقلال اقتصادی مطالبه مهم امروز از دولت

استقلال اقتصادی مطالبه مهم امروز از دولت

بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی نیازمند در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با اشاره به سالروز قیام ۲۹ بهمن در تبریز و شهادت عده‌ای از مردم در این قیام اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به طراحی دشمن و حجم‌های ترکیبی آنان در تأثیرگذاری بر اذهان مردم اشاره و تأکید داشتند که دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران از طریق اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی و همچنین لجن پراکنی رسانه‌ای در حال دشمنی با ملت ایران است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به‌عنوان یک خط و مسیر حرکت عمومی جامعه مطرح کرده و آن را یک جهاد فوری و قطعی دانستند، گفت: یکی از مهم‌ترین مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی است به این معنی که در شرایط دشمن دشوار و تحریم دشمن مسیر پیشرفت متوقف نشود چراکه اهداف ما رسیدن به استقلال اقتصادی رفاه عمومی و پیشرفت است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید به سمت حرکت کرد که متکی به داخل بوده و این اتکا ما را در مسیر رفاه عمومی و پیشرفت حرکت می‌دهد، گفت: وابستگی ایران پیش از انقلاب یکی از موضوعاتی است که باید به آن اشاره کرد ما پیش از انقلاب در واردات شیر و بسیاری از محصولات کشور وابسته بودیم و این یعنی ما با انقلاب در مقابل رژیمی ایستادیم که سرتا پا بسته بوده است.

نیازمند عدم وابستگی و استقلال کشور را از بیانات مهم رهبری عنوان کرد و افزود: استقلال امروز ایران در حوزه صنعتی، موشکی و دفاعی مشهود است و البته استقلال در حوزه اقتصادی نیز یکی از مطالبات مهم ما از دولتمردان است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به مذاکرات ایران در سال ۹۴ و ۹۵ که تذکرات رهبری موردتوجه قرار نگرفت و مشکلاتی ایجاد کرد بیان کرد: توجه دولت و مجلس به مقوله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان و تسهیل مجوزهای کسب و کسب کار، توجه به مزیت‌های اقتصادی استان‌ها، امنیت غذایی بسیار مهم و ضروری است.

وی با تأکید بر توجه به اصلاح الگوی مصرف و همراهی مردم با توجه به بالا بودن میزان مصرف انرژی در کشور، افزود: دیپلماسی اقتصادی، کاهش هزینه‌های عمومی دولت، فرهنگ جهادی و نظارت بر عملکرد بازار و حوزه استاندارد ازجمله مؤلفه‌های مهم دیگری است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

نیازمند با تأکید بر لزوم توجه به هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمن، گفت: در جهاد تبیین باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن استفاده کرد و توطئه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *