» آخرین اخبار » گیلان » ۹۱۰۰ مؤدی حقیقی و حقوقی در انزلی ارائه اظهارنامه مالیاتی کردند

۹۱۰۰ مؤدی حقیقی و حقوقی در انزلی ارائه اظهارنامه مالیاتی کردند

بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه ۳۰ بهمن، آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت است، گفت: برای عملکرد سال گذشته در شهرستان بندر انزلی بیش از ۸۰۰۰ مودی حقیقی و ۱۱۰۰ مودی حقوقی ارائه اظهارنامه کردند.

محمدعلی بالازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت مالیات در توسعه و عمران شهرها و روستاها اظهار کرد: در قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد مالیات وصولی، سه درصد تحت عنوان عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص می‌یافت که این سهم در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از ۱۳ دی ماه لازم الاجرا شده است به چهار درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این بخش در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری انزلی واریز شده است، افزود: این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: برای عملکرد سال گذشته در شهرستان بندر انزلی بیش از ۸۰۰۰ مودی حقیقی و ۱۱۰۰ مؤدی حقوقی ارائه اظهارنامه کردند و بیش از ۲۶۰۰ اظهارنامه نیز از سوی صاحبان املاک اجاری در شهرستان بندرانزلی ارائه شد.

بالازاده با تقدیر از صاحبان مشاغل، اصناف و فعالان حوزه اقتصادی در بندرانزلی بابت همکاری با نظام مالیاتی، ارائه این تعداد اظهارنامه مالیاتی و ثبت دستگاه‌های کارتخوان در بندر انزلی را نشانه تعالی فرهنگ مالیاتی در این شهرستان دانست.

۳۰ بهمن؛ آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت

مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان بندرانزلی در ادامه با اشاره به همکاری مشترک بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی کشور در راستای ساماندهی ابزارهای پرداخت بانکی گفت: دارندگان دستگاه های کارتخوان بانکی و درگاه های پرداخت الکترونیکی تنها تا شنبه ۳۰ بهمن ماه فرصت دارند نسبت به تعیین وضعیت مالیاتی ابزارهای پرداخت بانکی اقدام کنند.

بالازاده تصریح کرد: اشخاص می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیاتی به نشانی «my.tax.gov.ir» فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیک خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده جدید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی که دستگاه‌ها و درگاه‌های مذکور مرتبط با پرونده مالیاتی نباشند غیرفعال خواهند شد، افزود: مالیات اشخاص همچون گذشته و براساس درآمد و هزینه سالیانه محاسبه شده و قرار نیست از تراکنش دستگاه‌های کارتخوان یا درگاه‌های پرداخت، مالیات جدیدی اخذ شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×